Sony a Philips mohou využívat patenty k CD nosičům

8. 8. 2003 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropská komise schválila žádost japonské společnosti Sony a nizozemské firmy Philips. Ty si totiž vzájemně zpřístupňují patenty k výrobě kompaktních disků a dávají pak licence k výrobě i dalším společnostem.
Komise zahájila v této věci šetření poté, co obdržela několik stížností od výrobců kompaktních disků. Nakonec dospěla k závěru, že Sony a Philips svým chováním konkurenci neohrožují. Podniky se navíc samy rozhodly učinit některá omezení.
Sony a Philips spolupracují už od sedmdesátých let a mimo jiné se jim připisuje autorství při vynálezu technologie záznamu na kompaktní disk začátkem osmdesátých let. Technologii ukládání optických dat firmy vyvíjejí i teď, píše agentura AP.
„Přijetí tohoto systému hudebními společnostmi i výrobci spotřební elektroniky výrazně napomohla dostupnost společných patentů firem Philips a Sony,“ zdůvodnila své rozhodnutí Evropská komise. Ta je výkonným orgánem Evropské unie.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.