Skupina Prazdroj se ziskem 2,1 mld. Kč

28. 8. 2003 14:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Lídr českého pivovarnictví Plzeňský Prazdroj v uplynulém fiskálním roce utržil za prodej piva a za služby 11,456 miliardy Kč. Ve srovnání s předcházejícím obdobím to byl nárůst o 11 procent. Čistý zisk skupiny činil 2,096 miliardy Kč. Fiskální rok firma počítá od 1. dubna do 31. března v souladu s praxí ve skupině SABMiller, jíž je součástí. Informoval o tom generální ředitel firmy Steve Woodward.
Upřesnil tak údaje, které firma dnes zveřejnila v pozvánce na valnou hromadu společnosti 30. září. Podle nich měl Prazdroj v loňském fiskálním roce čistý zisk 1,64 miliardy korun a tržby 10,35 miliardy. Podle mluvčího Alexeje Bechtina však tato čísla nebyla agregovaná.
„Tržby narostly především tím, že se zvýšil obrat na domácím trhu, a to kombinací růstu objemů prodeje a příklonem zákazníků k dražším prémiovým značkám piva. Roste také prodej v zahraničí,“ uvedl Woodward. Například prodej prémiové značky Pilsner Urquell vzrostl o 11 procent.
Provozní zisk firmy činil 3,347 miliardy korun a v porovnání s předcházejícím srovnatelným obdobím vzrostl o 41 procent. Finanční ředitel Gavin Brockett vysvětlil, že bylo velmi obtížné porovnávat výsledky s předcházejícím obdobím, protože firma jednak změnila od 1. ledna 2002 účetní období a jednak se loni v září sloučily tři původně samostatné pivovary do jedné společnosti, a to Plzeňský prazdroj, Radegast a Velké Popovice.
Woodward dále řekl, že Prazdroj v minulém období investoval 923 milionů korun do integrace filtračních jednotek v Plzni, zvýšení kapacity varny Gambrinus i do výčepního zařízení, do obalů, ochrany životního prostředí a dalších akcí.
Plzeňský Prazdroj má v ČR zhruba 47 procent trhu. Má tři pivovary – v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích. Vyrábí čtyři hlavní značky, a to Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel, které prodává v 50 zemích světa. V minulém kalendářním roce pivovar vyrobil devět milionů hektolitrů piva. Zaměstnává přes 2750 lidí.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení