Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Skupina Prazdroj se ziskem 2,1 mld. Kč

Redakce MAM28. 8. 2003

Lídr českého pivovarnictví Plzeňský Prazdroj v uplynulém fiskálním roce utržil za prodej piva a za služby 11,456 miliardy Kč. Ve srovnání s předcházejícím obdobím to byl nárůst o 11 procent. Čistý zisk skupiny činil 2,096 miliardy Kč. Fiskální rok firma počítá od 1. dubna do 31. března v souladu s praxí ve skupině SABMiller, jíž je součástí. Informoval o tom generální ředitel firmy Steve Woodward.
Upřesnil tak údaje, které firma dnes zveřejnila v pozvánce na valnou hromadu společnosti 30. září. Podle nich měl Prazdroj v loňském fiskálním roce čistý zisk 1,64 miliardy korun a tržby 10,35 miliardy. Podle mluvčího Alexeje Bechtina však tato čísla nebyla agregovaná.
“Tržby narostly především tím, že se zvýšil obrat na domácím trhu, a to kombinací růstu objemů prodeje a příklonem zákazníků k dražším prémiovým značkám piva. Roste také prodej v zahraničí,” uvedl Woodward. Například prodej prémiové značky Pilsner Urquell vzrostl o 11 procent.
Provozní zisk firmy činil 3,347 miliardy korun a v porovnání s předcházejícím srovnatelným obdobím vzrostl o 41 procent. Finanční ředitel Gavin Brockett vysvětlil, že bylo velmi obtížné porovnávat výsledky s předcházejícím obdobím, protože firma jednak změnila od 1. ledna 2002 účetní období a jednak se loni v září sloučily tři původně samostatné pivovary do jedné společnosti, a to Plzeňský prazdroj, Radegast a Velké Popovice.
Woodward dále řekl, že Prazdroj v minulém období investoval 923 milionů korun do integrace filtračních jednotek v Plzni, zvýšení kapacity varny Gambrinus i do výčepního zařízení, do obalů, ochrany životního prostředí a dalších akcí.
Plzeňský Prazdroj má v ČR zhruba 47 procent trhu. Má tři pivovary – v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích. Vyrábí čtyři hlavní značky, a to Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel, které prodává v 50 zemích světa. V minulém kalendářním roce pivovar vyrobil devět milionů hektolitrů piva. Zaměstnává přes 2750 lidí.

-čtk-

×

Ostravský televizní Report promluví polsky

Starší článek

Raffarin dává francouzským médiím najevo nespokojenost

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více