Reuters plánuje přesun hlavního zpravodajského centra do Indie

6. 8. 2003 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Agentura Reuters, která je jedním z hlavních světových zdrojů finančních a ekonomických informací, hodlá podle včerejší zprávy BBC přesunout své provozní centrum z Británie do Indie. Cílem tohoto záměru, který ještě není definitivně schválen, je ušetřit provozní náklady, zejména na úkor asi 1000 zaměstnanců v Británii, Spojených státech a Singapuru. Management tvrdí, že přestěhování do Indie je jedinou možností, jak v stále neúprosněji rostoucí konkurenci zachovat svůj podíl na světovém trhu. Hlavními soupeři Reuters jsou agentury Bloomberg a Thomson Financial. V polovině července podnik Reuters obžaloval newyorskou firmu Bloomberg, že údajně neoprávněně využila patenty, které pro on-line zpravodajství vyvinul, a tím „neoprávněně zneužila jejího intelektuálního vlastnictví“. Bloomberg je podle BBC v marketinku mnohem agresívnější než Reuters, ale i tak oba rivalové ztrácejí stále více zákazníků z finančního sektoru, kteří nechtějí investovat do nových drahých technologií. Reuters sice za letošní první pololetí překvapivě vykázal zisk před zdaněním ve výši 87 miliónů liber šterlinků, ale management varuje, že pro zbytek roku nelze očekávat příliš nadějné výsledky. Hlavní příjem představuje pro agenturu předplatné jejích on-line služeb pro banky, podniky a další odběratele. Ten však podle BBC v prvním pololetí klesl o 10 procent na 1,2 miliardy liber.

Hospodářské noviny, 6.8.2003, autor: (mp)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.