Ředitel nové irácké televize rezignoval

6. 8. 2003 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ředitel nové irácké televize opustil svůj úřad s prohlášením, že Spojené státy prohrávají propagandistickou válku nejen s takovými zeměmi, jako je Írán, ale rovněž se svrženým iráckým prezidentem Saddámem Husajnem.
Přitom Ahmad Rikabí, který žil v londýnském exilu, nastoupil do čela nové irácké televize a rozhlasu před pouhými třemi měsíci. Nyní se netají deziluzí.
„Saddám Husjan se uměl prodávat lépe prostřednictvím televizních kanálů Al-Džazíra a Al-Arabíja, které operují v oblasti Perského zálivu,“ tvrdí Rikabí s narážkou na několik zvukových nahrávek se Saddámovým hlasem, které obě stanice zveřejnily.
Rikabí poukazuje na to, že USA nedokázaly investovat do iráckých televizních a rozhlasových studií potřebné finance, aby si zajistily místní štáby. Proto také podle něho získávají stále větší popularitu v Iráku právě katarská Al-Džazíra či íránská Al- Alám.
„Irácký lid, a to včetně sunnitských muslimů, se nechce obracet proti svým osvoboditelům, ale je k tomu podněcován. Tyto kanály přispívají k růstu napětí v Iráku. Je nutné mít takovou televizi, která bude na jejich úrovni,“ argumentuje.
Rikabí pronesl první slova odvysílaná iráckým rozhlasem 9. dubna, kdy vyzval ke společné modlitbě sunnity i šíity. Byl to symbol znamenající ukončení desetiletí diskriminace namířené proti šíitům.
Rikabí pomáhal při stavování týmu, jehož úkolem bylo zajistit 16 hodin denního vysílání. Ústředí bylo umístěno v bagdádském kongresovém centru, kde se stále nachází opevněné prostory připravené kdysi pro Saddáma.
Řada lidí ale tým zase záhy opustila, protože dostávali příliš nízkou mzdu. Kalifornská televizní společnosti SAIC, která dostala zakázku na obnovení provozu irácké televize, ale Rikabího výroky nekomentovala.
„Spojené státy musí Iráčanům víc naslouchat, a to nejen v oblasti sdělovacích prostředků,“ upozorňuje Rikabí.
Připomíná také, že „bude trvat několik generací, než se napraví, co napáchal Saddám. Irácká společnost stojí na lži. Fakticky zde neexistuje nezávislé myšlení. Všude panuje patolízalství a sektářství.“
Navzdory tomu je ale optimistický, pokud jde o obnovu Iráku. Je přesvědčen, že volby a zaměstnanost přispějí k tomu, aby každý měl na prosperitě země zájem.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.