Publikace Od mikrofonu k posluchačům mapuje historii rozhlasu
Publikaci o osmdesátileté historii rozhlasového vysílání vydal v těchto dnech Český rozhlas (ČRo). V devíti kapitolách sedmisetstránkové publikace Od mikrofonu k posluchačům líčí devět autorů mnohaletou historii pravidelného vysílání od prvních dnů jeho zrodu, sdělil René Zavoral z oddělení komunikace ČRo.
“Autoři se v knize snaží postihnout především postavení rozhlasu jako významné kulturní instituce, která se výrazně podílela na rozvíjení identity českého národa i národnostních menšin v novodobé historii. Nemalou měrou se zasloužila o šíření informací, vzdělání a osvěty. Ve vypjatých momentech národa plnila i funkci organizátora. Jejich cílem bylo uvést rozhlasovou historii do celospolečenského kontextu. Pozornost věnovali vývoji programu, organizační struktuře, legislativě, některým významným osobnostem, rozhlasové technice a technologiím i uměleckým tělesům,” uvedl Zavoral.
Jde podle něj o první pokus zachytit české rozhlasové vysílání od jeho počátků po dnešek. Uceleně bylo totiž zpracováno pouze pro období prvních deseti let. Další práce mapovaly historii rozhlasu buď ve velkém časovém úseku a povrchně, nebo naopak detailně v relativně krátkém období. Práce byla o to složitější, že některé úseky lze rekonstruovat pouze za vydatné pomoci pamětníků, jichž ubývá.
Publikace Od mikrofonu k posluchačům je výsledkem dvouleté práce autorského kolektivu. O jednotlivých etapách vývoje vysílání a dění v rozhlase se rozepisují Josef Maršík, Jiří Hraše, František Hrdlička, Eva Ješutová, Rostislav Běhal, Milan Rykl, Zdeněk Bouček, Jiří Hubička a Václav Moravec.
Doplňují ji obrazové dokumenty z rozhlasového archivu, fotografie, kalendárium, tabulky a další přílohy. Publikace vyšla v omezeném nákladu. Zájemci si ji mohou koupit za 450 korun či objednat na internetové adrese www.rozhlas.cz/kniha.
-čtk-
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
