Publicis kontroluje mediální agenturu Zenith

21. 8. 2003 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Plného vlastnictví mediální agentury Zenith Optimedia dosáhla čtvrtá největší reklamní agentura na světě, francouzská společnost Publicis Groupe SA. Za 75 miliónů liber (3,5 miliardy korun) odkoupila 25 procent akcií společnosti Zenith od firmy WPP, třetího největšího reklamního koncernu světa. „Podmínky nákupu Zenith Optimedia jsou rozumné. Požadovaná cena odpovídá tržní ceně akcií,“ uvedl Maurice Lévy, výkonný ředitel společnosti Publicis, pro agenturu Reuters. Britská společnost WPP získala podíl v agentuře Zenith díky převzetí aktivit zkrachovalé reklamní firmy Cordiant, mezi jejíž zákazníky patřila i televizní společnost BSkyB. WPP slíbila věřitelům vyplatit dluhy až do 256 miliónů liber. Dalších deset miliónů dostanou akcionáři Cordiantu. Za jednu akcii bude WPP vyplácet 2,5 pence. Tedy víc než byla cena akcie při stažení firmy Cordiant z veřejného obchodování 17. července. V boji o zkrachovalou společnost porazil koncern WPP právě firmu Publicis. Ta měla o Cordiant zájem především kvůli podílu Zenith Optimedia. Poté, co Publicis odstoupila z tendru o akcie firmy Cordiant, byla v podezření, že se snaží zmařit transakci mezi WPP a akcionáři Cordiantu. Podle serveru Media Guardian by tak totiž měla šanci akcie Zenith Optimedia získat za pouhých 3,5 miliónu liber, což byla jejich účetní hodnota u firmy Cordiant. Spekulace vyvolalo zejména spojení Publicis s arabskou miliardářkou Nahed Ojjehovou. Ta v průběhu července skoupila deset procent akcií firmy Cordiant. Díky tomu mohla významně ovlivnit rozhodování valné hromady akcionářů o transakci s WPP. Ojjehová je přitom i jednoprocentní akcionářkou Publicis.

Hospodářské noviny, 21.8.2003, autor: (aju)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.