Průzkum: Francouzi utrácejí více peněz za kutilské potřeby

4. 8. 2003 11:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve Francii se začínají projevovat důsledky nového trendu v bydlení. Podle údajů francouzského statistického úřadu INSEE roste počet Francouzů, kteří preferují život v rodinných domcích, sdělil ČTK mluvčí agentury Czechtrade Jan Herget. V důsledku toho francouzské domácnosti vydávají více peněz za potřeby k udržování svých domků a zahrádek. Kolik Francouzi za tyto nákupy utrácejí, však výzkum neuvádí.
Podle Francouzského svazu výrobců potřeb pro kutily a zahrádkáře tento segment představuje tržní potenciál převyšující 15 miliard eur a patří mezi hlavní výdaje domácností. Francouzští kutilové využívají stále sofistikovanějšího nářadí, přístrojů a techniky. Největší část výdajů připadá podle průzkumu na malbu pokojů a na opravy a instalace vodovodních baterií a rozvodů.
Za úpravy elektroinstalací utratí Francouzi téměř pětinu peněz vydaných na údržbu svých domků a 15 procent pak za zednické práce. Celkem francouzská domácnost na tyto prostředky vydá až 15 procent domácího rozpočtu.
Během posledních pěti let počet obyvatel rodinných domků ve Francii vzrostl na 65 z 61 procent. Pro Francouze se tak kutilství a zahrádkaření stává hlavní náplní volného času. Téměř 90 procent vlastníků rodinných domů si veškeré domácí a kutilské práce zajišťuje samo. Do činností spojených s údržbou rodinných domů se zapojují i ženy, osm z deseti se na nich aktivně podílí.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.