Protest ruských Židů proti reklamním plakátům v Moskvě

14. 8. 2003 10:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za urážku Židů, jejich víry a tradic považují ruské židovské organizace plakát obchodního střediska Moskva v ruské metropoli, na němž je vyobrazen zjevně židovský muž a vedle něho stojí nápis „Obchodní dům Moskva pracuje i v sobotu“.
Společenská organizace Židovský svět se v této záležitosti již obrátila k soudu, uvedl list Izvěstija. Židovský svět zažaloval obchodní dům Moskva, reklamní agenturu Ognivo a deník Extra M z toho, že jimi realizovaná reklama uráží náboženské cítění a tradice Židů. Reklamu je vidět na řadě plakátů v Moskvě a také v metru. Podle žaloby tato reklama navíc poškozuje i obchodní pověst Židů.
„Tato reklama nás uráží. Sobota je pro nás nejen svátkem, ale i dnem odpočinku. Je to součást naších tradic,“ řekl listu předseda Židovského světa Semjon Augustovič. Proces, který bude v této záležitosti zahájen, považuje za velmi důležitý.
Reklamu odsoudil také Alexandr Brod, předseda moskevské organizace ruských ochránců lidských práv.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.