Podnikatel Haim Saban se opět pokouší získat stanici ProSieben

4. 8. 2003 10:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký podnikatel Haim Saban se znovu pokouší získat německou televizní stanici ProSieben. Podle zdrojů dobře obeznámených se situací již podala skupina investorů vedená Sabanem novou nabídku na nákup celé skupiny ProSiebenSat.1 Media.
Skupinu ProSiebenSat.1 vlastní mediální společnost KirchMedia a o návrhu Američanů budou věřitelé jednat v úterý. KirchMedia je více než rok v existenčních potížích, protože loni na jaře byl na firmu podán konkurz z důvodu platební neschopnosti. Saban má nyní zájem o 72 procent akcií ProSieben s hlasovacími právy.
Haim Saban má americké a izraelské občanství. Miliony dolarů vydělal tím, že prodával hudební práva ke kresleným seriálům. V roce 2001 ale svou síť Fox Family Worldwide prodal a jejím novým majitelem se stal americký zábavní obr Walt Disney. Saban údajně za prodej inkasoval kolem 1,5 miliardy dolarů.
„Je to mnohem lepší nabídka, než jaká byla na stole před pár týdny. Saban si začal uvědomovat, že už má teď poslední možnost,“ řekl jeden ze zdrojů. Po dvou měsících, kdy Saban poprvé usiloval o nejcennější část zkrachovalé KirchMedia, má podle zdrojů mnohem větší šanci na úspěch, píše agentura Reuters.
Sabanovi jde hlavně o získání kontroly nad filmotékou, kterou KirchMedia disponuje a kterou nyní ovládá součást ProSieben. Nyní se může Saban pochlubit podporou pěti firem soukromého kapitálu, což předtím nabídnout nemohl. Sabana jsou totiž ochotny finančně podpořit firmy Providence Equity Partners, Thomas H. Lee, Hellman & Friedman, Quadrangle Group a Bain Capital.
KirchMedia byla kdysi jednou z nejvlivnějších společností na německém trhu a vlivným mediálním impériem v Evropě. Loni v dubnu ale zbankrotovala a postarala se tak o jeden z nejimpozantnějších podnikových kolapsů v dějinách Německa.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení