Počet pohledů a dopisů, které v prvním pololetí v tuzemsku doručila Česká pošta, meziročně klesl o devět procent na 292 milionů. Lidé tak poslali téměř o 30 milionů psaní méně než loni. Naopak tržby z této činnosti vzrostly o 8,6 procenta na 2,12 miliardy korun.
Podle odborníků pokles souvisí s rostoucím využíváním moderních forem komunikace, jako je e-mail či SMS. Snížení se naopak nedotklo doporučených zásilek, které většinou využívají firmy. Pošta do června doručila 52,9 milionu doporučených psaní, což je zhruba stejně jako loni. Tržby vzrostly o 17 procent na 1,03 miliardy korun.
Výrazný propad, o 23 procent na 11,8 milionu zásilek, zaznamenala pošta v mezinárodním styku. Podle mluvčího pošty Ladislava Vančury je zřejmě způsoben citelným poklesem turistů ze zahraničí, kteří pak domů posílali méně pozdravů. Výnosy z této činnosti klesly o 15 procent na 257,4 milionu korun.
Z posílání poštovních poukázek pošta utržila 1,02 miliardy korun, což je o sedm procent více než loni. Počet doručených poukázek typu C a D klesl o 15 procent na 3,2 milionu. Podle Vančury jde o poukázky pro posílání a zároveň i výběr hotovosti, což je nejméně moderní způsob bankovního styku. Počet podaných poukázek typu A se zvýšil zhruba o procento na 334,6 milionu a u typu B pošta zaznamenala nárůst o dvě procenta na 13,2 milionu složenek.
Státní podnik Česká pošta provozuje zhruba 3400 pošt. Celkové finanční výsledky sděluje pouze za celý rok.
-čtk-