Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Novináři hodnotí práci PR agentur spíše kriticky

Redakce MAM4. 8. 2003

Česká novinářská obec hodnotí práci PR agentur a dalších profesionálů v oblasti práce s tištěnými médii spíše kriticky. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který v červnu realizovala agentura Donath-Burson-Marsteller a jehož závěry dnes zveřejnila.
Výzkum například ukázal, že více než polovina tiskových zpráv obsahuje superlativy, nepoužitelné citace a zejména že neobsahuje žádné zpravodajsky hodnotné informace. Podle respondentů obsahuje pětina tiskových zpráv také nepravdivá sdělení.
Z průzkumu rovněž vyplynulo, že novináři preferují doručování tiskových zpráv elektronickou poštou v závislosti na tematice, kterou zpracovávají. Kompletní závěry z průzkumu, včetně profilu typického píšícího novináře, jsou veřejně k dispozici na adrese http://www.dbm.cz/pruzkum/ a jsou určeny k volné distribuci.
Internetového průzkumu se zúčastnilo 158 (21 %) ze 751 oslovených novinářů z denního a regionálního tisku, ekonomických, odborných a společenských týdeníků, IT médií a z redakce České tiskové kanceláře. Osloveni byli ti, kteří v druhém čtvrtletí 2003 podle dostupných zdrojů publikovali pod svým jménem alespoň jeden článek a mají redakční e-mailovou adresu. Průzkum proběhl v období od 23. 6. do 30. 6. 2003. Počet účastníků průzkumu DBM byl přitom vyšší než minimálně požadovaný podíl při průzkumech prováděných po internetu (podle TNS: 15 %).
“Cílem cesty do hlubin píáristovy duše nebyl jen pokus o zlepšení vztahů mezi novináři a pracovníky v PR,” uvedl Michal Donath, ředitel společnosti Donath-Burson-Marsteller. “Práce píáristů by měla médiím sloužit jako dodatečný zdroj relevantních informací, se kterým média mají, a snad dokonce i musejí nakládat podle svého uvážení. Komunikace mezi PR agenturou a novináři však nesmí nikoho obtěžovat,” míní Donath. Dalším cílem průzkumu bylo získat informace o tom, jak tištěná média využívají různé zdroje informací, a důvěryhodně zhodnotit možnosti elektronické komunikace ve srovnání s tradičními způsoby šíření informací.
“Obě profese, novinářská i píaristická, mají svá pravidla. Je nejvyšší čas, aby byla doplněna také o vzájemný respekt. Jsem přesvědčen, že dobrých novinářů a slušných píáristů je dnes snad už tolik, že si ho zaslouží,” uzavřel Donath.

-mav-

×

Britové ve sporu kolem Iráku věří více BBC než Blairovi

Starší článek

ČT má televizní práva na Ligu mistrů

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Zprávy

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více