Nová verze Lary Croft přinesla zklamání

4. 8. 2003 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský producent počítačových her společnost Eidos, která se mezi počítačovými fandy stala známá díky Tomb Raider, pozdrží další vývoj této hry. „Před několika týdny na trh uvedené pokračování dobrodružství Lary Croft má tolik programových chyb, že se Eidos musí začít obávat ztráty zisků,“ napsal dokonce list Financial Times (FT). Právě sázka na Tomb Raider a úspěch prvního dílu pomohly přitom Eidosu dostat se z červených čísel. Ještě před dvěma lety firma vykázala ztrátu 128 miliónů liber. Díky úspornému kursu a také sázkou na hru, která se objevila i ve filmové podobě, se jí podařilo zvýšit obrat o celých 28 procent na 88,9 miliónu liber. Nyní se Eidos musí zabývat nepříjemnou záležitostí kolem druhé verze Lary Croft a vedení firmy začalo prověřovat výsledky práce jejích tvůrců ze studia Core Design. To podle FT předá další vývoj do rukou společnosti Studio Crystal Designs. Core Designs přivedl Laru Croft na svět již v roce 1996. Teprve když se po počátečních negativních reakcích veřejnosti stala hitem, koupil Eidos celé studio i práva na Tomb Raider. Příjmy z licencí na filmy, hračky, videa, komiksy a reklamu jsou přitom téměř stejné jako z prodeje počítačové hry. Už proto bylo očekávání příchodu další části hry velmi napjaté. Vývoj se ale opozdil o téměř dva roky. Navíc načasování zahájení distribuce nebylo až tak příznivé. Ve Spojených státech dostali zájemci počítačovou hru do rukou 30. června, v Evropě o týden později. Prodej přesto podle vedení Eidosu, které citovala agentura Bloomberg, zůstal v rámci plánovaných příjmů. Méně klidně na situaci reagovalo filmové studio Paramount, které do kin uvedlo taktéž pokračování pod názvem Lara Croft Tomb Raider: Kolébka života. Programové chyby ve hře považuje totiž za příčinu slabší návštěvnosti. Jen za první víkend byly v USA prodány vstupenky za 21 miliónů dolarů, tedy o polovinu méně, než vynesla první část. „To jediné, co víme, je, že naše hlavní cílová skupina diváků, hráči na počítačích, byla s hrou nespokojena,“ uvedl agentuře Reuters Wayne Lewellen z Paramountu.

Hospodářské noviny, 4.8.2003, autor: (mim)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.