Nintendo měla ve čtvrtletí zisk díky nové verzi Game Boy

5. 8. 2003 10:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Japonský výrobce videoher Nintendo Co Ltd měl v prvním fiskálním čtvrtletí zisk díky nové verzi kapesní hry Game Boy. Její prodej převýšil slabou poptávku po herní konzoli GameCube. Společnost vykázala za čtvrtletí do konce června zisk 11,45 miliardy jenů, což odpovídá 95 milionům dolarů.
Za toto období společnost prodala 3,24 milionu her Game Boy Advance (GBA) včetně nejnovější verze GBA SP, ale jen 80.000 herních konzolí GameCube.
Čtvrtletní výsledky dávají firmě naději na splnění celoročního plánu, který počítá s prodejem 20 milionů GBA a šesti milionů konzolí GameCube ve fiskálním roce 2003/2004. Zatímco v minulém fiskálním roce společnost utrpěla pokles čistého zisku o 37 procent na 67,27 miliardy jenů, v tomto roce počítá s čistým ziskem 65 miliard jenů. Nintendo vytváří tradičně až 70 procent zisku ve druhé polovině roku, kdy vánoční nákupy zvyšují poptávku.
Tržby Nintenda za první čtvrtletí činily 83,82 miliardy jenů. Společnost neuvedla meziroční srovnání, protože letos zveřejnila čtvrtletní výsledky poprvé. Provozní zisk představoval 7,25 miliardy jenů. Na růstu zisku se podílely nové hry Pokemon Ruby a Pokemon Saphire, které měly od svého uvedení v březnu velký úspěch na americkém trhu. V Evropě debutovaly v létě.
V dominantním postavení na trhu herních konzolí nahradila Nintendo konkurenční společnost Sony, jejíchž konzolí Playstation 2 se prodalo pětkrát více. Analytici nyní očekávají čtvrteční tiskovou konferenci, kde má prezident Nintentda Satori Iwata zveřejnit nový strategický plán společnosti, napsala agentura Reuters.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.