Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na krabičkách od cigaret v EU budou asi už brzy varovat grafické motivy

Redakce MAM4. 8. 2003

Na krabičkách od cigaret, které se prodávají v zemích Evropské unie, se už asi brzy objeví grafické motivy. Ty mají kuřákům připomínat, jak si ničí zdraví a celkově upozornit na nebezpečí kouření, což by mělo být účinnější, než je textové varování, které je na krabičkách nyní.
Podle průzkumu, který si nechala vypracovat Evropská komise, na současné textové varování na krabičkách mnoho lidí nedbá, a proto je podle pozorovatelů pravděpodobné, že unie přistoupí k podobnému opatření jako například Kanada. Tam se na krabičkách už teď objevují motivy s orgány poškozenými vlivem kouření.
Průzkum se prováděl v sedmi evropských zemích a jeho výsledky byly zveřejněny na konferenci ve Finsku. “Evropská komise zkoumá, jaké motivy zvolit a v jaké formě,” řekl profesor Gerard Hastings z britského centra pro výzkum rakoviny. Podle něj by motivy mohly být na krabičkách do roka a půl.
Textové varování se na krabičkách používá řadu let, delší dobu už ale nemá prakticky žádný efekt. Nepomohlo ani opatření, které nařizovalo zvětšit písmo tak, aby bylo dobře viditelné přes větší část krabičky. Podle Hastingse tabákové koncerny nikdy nepoužívají 20 let stejnou reklamu, a totéž by proto mělo platit i při snaze kouření potírat.
Průzkum ukázal, že kuřáci považují nynější textové varování jen za nutnost, na které se dohodly vlády s výrobci cigaret. Řada lidí si myslí, že tabákové koncerny platí velmi vysoké částky na daních, jimiž přispívají do státních pokladen, a proto jim vlády jdou v řadě případů na ruku, píše agentura Reuters.

-čtk-

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 31. týden 2003

Starší článek

Průzkum: Francouzi utrácejí více peněz za kutilské potřeby

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více