Mobilní trh je nasycen, klienti přibývají pomalu

15. 8. 2003 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Na českém mobilním trhu začíná být velmi těsno. Tři tuzemští operátoři nyní hlásí na devět miliónů aktivních uživatelů. Příliv nových zákazníků však již není tak strmý jako v minulosti, a tak se operátoři přetahují o každého. A ty současné vyzývají: „Častěji telefonujte, posílejte více textových zpráv a začněte masověji využívat datové služby.“
„Letos se již nemůžeme spolehnout na velký růst zákaznické základny. Proto je důležité klienta nejen získat, ale i udržet a přesvědčit jej o užitku a kvalitě nabízených služeb,“ prohlásil Otakar Král, finanční ředitel T-Mobilu. Mluvčí Eurotelu Diana Dobálová doplnila: „Trh je téměř nasycený, proto se naše pozornost zaměří především na udržení stávajících klientů.“
Naopak nejmladší Český Mobil stále věří v silnější příliv nových klientů do své sítě Oskar. „Opravňují nás k tomu výsledky za první pololetí, kdy jsme meziročně získali nejvíce zákazníků ze všech operátorů,“ uvedl Roman Frkous z tiskového odboru.
Šanci Oskara zamíchat více kartami na trhu potvrdil i analytik společnosti Wood&Company Jan Slabý: „Oskarovi pravidelně roste tržní podíl podle počtu zákazníků. Je jasné, že je to na úkor dvou zbývajících operátorů. Tento trend bude podle mého názoru nadále pokračovat.“ Ke konci června letošního roku měl největší podíl na celkovém počtu zákazníků Eurotel, a to 44,7 procenta. Avšak meziročně mu klesl o více než jeden procentní bod. Ten si připsal právě Oskar. Podíl T-Mobilu ve výši 40,4 procenta se za dvanáct měsíců nezměnil.
I když zákazníci všech tří mobilních operátorů stále více volají i zvyšují počet odeslaných textových zpráv, firmy vidí šanci, jak z klientů vytáhnout další peníze, v datových službách. „I přes to, že zájem o datové služby roste geometrickou řadou, musíme klienty naučit tyto produkty ještě více využívat,“ sdělil Král z T-Mobilu. Mluvčí Eurotelu míní, že do budoucna bude klíčová nabídka nových inovativních služeb pro rezidenční i firemní zákazníky. „Náš další růst vidíme zejména v nových službách jako MMS, informační a zábavné služby, ale čím dál tím více i v datových či finančních produktech,“ dodala. Podle Frkouse z Českého Mobilu datové služby sice rostou, ale lidé stále mají největší zájem o hovory a o zasílání textovek za příznivé ceny.
Mobilní operátoři v poslední době již tolik netouží po zájemcích o předplacené karty. Společnosti v současné době chtějí především uživatele přilákat k tarifním programům, což se jim poměrně daří. Z tarifních zákazníků mají totiž společnosti zajištěn pravidelný měsíční příjem, který je výrazně vyšší než u předplacených karet. „Ke konci června z každého sta našich zákazníků využívalo jednačtyřicet některý z tarifních plánů,“ podotkl Frkous z Českého mobilu. T-Mobilu vzrostl počet tarifních zákazníků za posledních dvanáct měsíců téměř o polovinu.
Ostré souboje mezi operátory také probíhají o firemní klientelu. Podle výsledků T-Auditu, který provedla agentura AISA, vládne v segmentu firem nad dvě stě zaměstnanců s 80procentním podílem Eurotel. Mezi nejmenšími společnostmi je na špici T-Mobile. Největší podíl na celém segmentu firemních zákazníků si drží Eurotel, a to 56 procent. T-Mobile získal 26 procent podnikatelských subjektů a Oskar osmnáct procent.


 Srovnání jednotlivých operátorů (tabulka)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.