Median: Kosmetiku kupuje téměř 75 % lidí

8. 8. 2003 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Většina lidí se na přímém slunci nebo v místnostech bez klimatizace v nynějších vedrech brzy začne potit. Podle výzkumu Market & Media & Lifestyle – TGI společnosti Median nakupuje deodoranty nebo antiperspiranty zhruba 70 procent žen. Z mužů používá prostředky proti pocení 57 procent. Kosmetické výrobky pak kupují celkem tři čtvrtiny lidí, v převážně většině to jsou ženy.
Drahé parfémy nebo drahé vody po holení lákají 40 procent žen a 28 procent mužů. Ženy za rok koupí většinou tři balení dámských deodorantů či antiperspirantů (jedno balení je 50 ml roll-on nebo 150 ml sprej) a dvě balení toaletní vody nebo parfému po 100 ml. Muži ročně spotřebují převážně dvě balení pánských deodorantů či antiperspirantů a jedno až dvě balení toaletní vody po 25 ml.
Na konec úmorných veder se těší lidé i zvířata. Tropické dny s odpoledními teplotami až 33 stupňů Celsia potrvají podle meteorologů do pátku příštího týdne. Proti slunečnímu záření by se lidé měli chránit krémy na opalování. Podle šetření agentury Median je nakupuje zhruba 40 procent populace. Průměrně za rok lidé většinou koupí dvě balení po 75 ml. Více než čtyři balení koupí necelá čtyři procenta lidí, kteří tyto krémy nakupují.
Zmíněný výzkum také zjistil, že podle 85 procent žen je dobrý zevnějšek a příjemný vzhled důležitý pro dosažení úspěchu. To samé si prý myslí 80 procent mužů. Ovlivnit tím, jak vypadají lidé v televizi nebo na fotkách v časopisech se nechá více než 40 procent žen. Vzorům v médiích se chce podobat necelých 30 procent mužů. Muži a ženy se pak shodují, že je důležité vypadat atraktivně pro druhé pohlaví, což si myslí 80 procent dotázaných.
Společnost Median v rámci druhé letošní etapy výzkumu MML- TGI, ze které uvedené údaje pocházejí, oslovila téměř 4200 lidí ve věku 12 až 79 let, data sbírala od 20. ledna do konce března. Spotřební chování české populace a její životní styl sleduje v rámci tohoto výzkumu nepřetržitě od roku 1998.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.