Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hry v mobilech čekají zlaté časy

Redakce MAM28. 8. 2003

Hry v mobilních telefonech zažijí v následujícím roce celosvětový boom. Shodují se na tom experti telekomunikací i sami mobilní operátoři. Zpravodajský server BBC News napsal, že obrovský rozmach “mobilního hraní” nastane ve chvíli, kdy mobilní telefony a sítě budou natolik výkonné, aby mohly propojit jednotlivé telefony do společné herní sítě. Toto období podle odborníků právě nastává. “Již letošní rok byl pro mobilní hraní velmi dobrý,” uvedl odborník na hry Robert Tercek pro BBC a dodal, že vývoj mobilních telekomunikací v Americe, Evropě a Asii nasvědčuje tomu, že se již příští rok otevře miliardový trh her právě mobilním telefonům. Z toho mají samozřejmě největší radost provozovatelé bezdrátových telekomunikačních sítí, kteří si od on-line hraní slibují výrazné oživení jejich dlouhodobě stagnujících příjmů. Již delší dobu se totiž operátoři snaží zákazníky přimět k tomu, aby využívali více datové služby. Pokud by účastníci mobilních sítí hráli mezi sebou hry, probíhala by jejich vzájemná komunikace právě přes data. Také výrobci mobilních telefonů si od nastupujícího trendu slibují hodně. Mobilní telefony, které umožňují samotné hraní her již většina z nich na trh dodává. Mezi špičky v tomto ohledu patří zejména asijští výrobci (Samsung či méně známi výrobci působící převážně v Asii), ale také americká Motorola či finská Nokia. Mobilní hry vypadají stále lépe a čím dál více se blíží svou propracovaností starším počítačovým hrám. Nicméně hraní po mobilní síti, podobné velmi oblíbenému hraní po internetu, je dostupné v současnosti jen v asijských zemích. To se příští rok změní, zněl jeden ze závěrů odborné vývojářské konference konané v Londýně tento týden. Důkazem toho je i nedávné oznámení největšího výrobce mobilů na světě, firmy Nokia o tom, že koupí od výrobce videoher Sega její divizi on-line her. Nokia chce tímto krokem získat konkurenční výhodu pro své nové zařízení N-Gage, které je kombinací kapesní videohry a mobilního telefonu. Nokia koupí hotový herní systém, který bude moci jednoduše aplikovat na mobily nové generace. “Mít správnou technologii je pro Nokii zásadní. Ta, kterou použijí pro N-Gage, jim dá možnost odlišit se od zbytku trhu s on-line hrami,” komentoval nákup části společnosti Sega Jay Defibaugh, analytik Credit Suisse First Boston.
Nokia chce tímto krokem konkurovat vedle výrobců mobilů také lídrovi v oblasti kapesních her, firmě Nintendo.

Hospodářské noviny, 28.8.2003, autor: Hany Farghali

×

Rada ČT potvrdila odvolání finančního ředitele Klimeše

Starší článek

V křížové palbě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více