Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hodnota značky Fischer klesá

Redakce MAM6. 8. 2003

Praha, 6.8. 2003 – Finanční potíže Fischerovy letecké společnosti a firmy na propagační předměty poškozují cenu značky Fischer. Podle hrubého odhadu odvozeného ze zisku cestovní kanceláře se její hodnota pohybuje mezi 170 až 320 milióny korun. Značku může v současné situaci podržet jen důvěra klientů. “Jednička na trhu se prostě dostala do problémů, ale s bankami, nikoli se zákazníky. Fischerovi klienti vždy vyjadřovali spokojenost s jeho službami a záleží na nich, jak se nyní zachovají,” řekl Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur. Předseda České marketingové společnosti Jan Herzmann však připomíná, že při nákupu zájezdů jsou zákazníci velmi citliví k riziku. A to nejen s ohledem na nejrůznější skandální krachy cestovních kanceláří, ale také proto, že dosud je dovolená v zahraničí pro české domácnosti stále dost drahá. “Na rozdíl od Coca-Coly s její někdejší otrávenou plechovkou v Belgii, mohou současné události poškodit cestovní kancelář hodně,” míní Herzmann. To v případě, pokud se Fischerovi nepodaří vyřešit situaci rychle vstupem silného a důvěryhodného kapitálu s dobrou značkou. Jinak dojde k prohloubení finančních problémů, které způsobí storna zájezdů a odliv klientů k jiným cestovním kancelářím. Atlantik FT, která se pustila do záchrany Fischera, má sice velmi dobrou pověst v investorském světě, ale pro cestující veřejnost je to značka poměrně málo známá. Při potížích Fischerových firem se objevila jedna ze slabin budování sítě společností, podnikajících v různých oborech, pod stejnou značkou. Tak jako letecká společnost a firma na propagační předměty při svém rozjezdu těžily z dobrého jména cestovní kanceláře, dnes svými dluhy toto jméno poškozují. Obdobný případ se projevil například u Union pojišťovny, která se těžko zbavovala stigmatu zkrachovalé stejnojmenné banky. Odborníkům se zdá uváděné rozmezí odhadu značky Fischer velké. “K serióznímu ocenění ochranné známky Fischer je zapotřebí celého souboru informací, neboť problematika hodnoty ochranné známky je široká a mnohostranná. V současné české praxi existuje několik teoretických přístupů, mezi kterými lze zmínit alespoň ten, který oceňuje ochrannou známku na základě výnosů spojených s ochrannou známkou,” řekl Bedřich Malý, prezident České komory odhadců majetku.

Michal Fialka

×

ProSiebenSat.1 koupil podnikatel Haim Saban

Starší článek

Hodiny jsou na prvním místě filmového žebříčku

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více