Hodnota značky Fischer klesá
Praha, 6.8. 2003 – Finanční potíže Fischerovy letecké společnosti a firmy na propagační předměty poškozují cenu značky Fischer. Podle hrubého odhadu odvozeného ze zisku cestovní kanceláře se její hodnota pohybuje mezi 170 až 320 milióny korun. Značku může v současné situaci podržet jen důvěra klientů. “Jednička na trhu se prostě dostala do problémů, ale s bankami, nikoli se zákazníky. Fischerovi klienti vždy vyjadřovali spokojenost s jeho službami a záleží na nich, jak se nyní zachovají,” řekl Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur. Předseda České marketingové společnosti Jan Herzmann však připomíná, že při nákupu zájezdů jsou zákazníci velmi citliví k riziku. A to nejen s ohledem na nejrůznější skandální krachy cestovních kanceláří, ale také proto, že dosud je dovolená v zahraničí pro české domácnosti stále dost drahá. “Na rozdíl od Coca-Coly s její někdejší otrávenou plechovkou v Belgii, mohou současné události poškodit cestovní kancelář hodně,” míní Herzmann. To v případě, pokud se Fischerovi nepodaří vyřešit situaci rychle vstupem silného a důvěryhodného kapitálu s dobrou značkou. Jinak dojde k prohloubení finančních problémů, které způsobí storna zájezdů a odliv klientů k jiným cestovním kancelářím. Atlantik FT, která se pustila do záchrany Fischera, má sice velmi dobrou pověst v investorském světě, ale pro cestující veřejnost je to značka poměrně málo známá. Při potížích Fischerových firem se objevila jedna ze slabin budování sítě společností, podnikajících v různých oborech, pod stejnou značkou. Tak jako letecká společnost a firma na propagační předměty při svém rozjezdu těžily z dobrého jména cestovní kanceláře, dnes svými dluhy toto jméno poškozují. Obdobný případ se projevil například u Union pojišťovny, která se těžko zbavovala stigmatu zkrachovalé stejnojmenné banky. Odborníkům se zdá uváděné rozmezí odhadu značky Fischer velké. “K serióznímu ocenění ochranné známky Fischer je zapotřebí celého souboru informací, neboť problematika hodnoty ochranné známky je široká a mnohostranná. V současné české praxi existuje několik teoretických přístupů, mezi kterými lze zmínit alespoň ten, který oceňuje ochrannou známku na základě výnosů spojených s ochrannou známkou,” řekl Bedřich Malý, prezident České komory odhadců majetku.
Michal Fialka
Podobné zprávy

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu
