Filmy společnosti Disney letos dosáhly rekordních tržeb

27. 8. 2003 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Filmová studia společnosti Walt Disney slaví letos se svými snímky velké úspěchy. Animovaný film Hledá se Nemo, který ve spolupráci se společností Pixar Studios uvedla v květnu do kin, nyní prolomil americký rekord v tržbách kreslených snímků. Od premiéry za něj diváci v USA zaplatili 328,7 miliónu dolarů (9,8 miliardy korun). Je tak dokonce úspěšnější než film Matrix Reloaded s tržbami 280 miliónů dolarů, uvedl server Screen Daily. Předchozí rekordman, snímek Lví král, rovněž z produkce Walta Disneyho, v polovině 90. let utržil 328,5 miliónu dolarů. Dalším hitem firmy v letošním létě je hraný film Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly. Za čtyři týdny utržil mimo USA přes sto miliónů dolarů. Česká premiéra se uskuteční tento čtvrtek. Zejména díky úspěchům filmové divize, posilují akcie společnosti Walt Disney. V letošním roce jejich cena vzrostla už o 31 procent na téměř 21,5 dolaru za kus. Růst zisku společnosti se nyní odhaduje až na dvacet procent oproti minulému roku, uvedl list New York Times. Roy Disney, viceprezident společnosti a synovec zakladatele zábavního impéria, se rozhodl využít výhodné tržní ceny a minulý týden prodal 43 procent svého podílu ve společnosti. Nyní mu ve firmě patří 0,84 procenta. Burzovní trhy okamžitě reagovaly lehkým oslabením ceny akcií. Důvodem však podle analytiků je především předpoklad, že společnost nebude v dalších letech vykazovat tak prudký růst. Vedení Walt Disney odmítlo spekulace o tom, že by Roy Disney nevěřil v budoucnost firmy. Pokud by si ponechal své akcie, během pěti let by vydělal více než na současném prodeji, uvedla společnost ve svém prohlášení. Tom Wolzien, mediální analytik společnosti Sanford C. Bernstein & Company zabývající se burzovními operacemi, však tvrdí, že by firma musela v pěti letech dosáhnout více než patnáctiprocentního růstu příjmů. Pro server Media Guardian uvedl, že růst společnosti se bude blížit nejspíše dvanácti procentům. „Disney má dobře vydělávající divize, ale pak jsou tu postupně klesající příjmy z jiných aktivit, jako například zábavní parky,“ řekl Richard Greenfield, analytik společnosti Fulcrum Global Partners, nezávislé výzkumné firmy. Společnost Disney udává, že návštěvnost parků začala prudce klesat po 11. září 2001. Lidé se podle jejího vedení bojí teroristických útoků. V letošním roce prozatím klesly zisky ze zábavních parků Disneyland a Disney World o 27,6 procenta na 736 miliónů dolarů. „Navíc budou muset Disneyho parky příští rok vyplatit na 250 miliónů dolarů na různých penzích a výhodách bývalým zaměstnancům,“ upozornil Greenfield. Na druhou stranu se vedení společnosti Disney i burzovní analytici shodují, že v budoucnu má růstový potenciál divize kabelových televizí firmy. Televize společnosti Disney, mezi něž patří sportovní kanály ESPN s vysílacími právy k nejvyšší americké fotbalové soutěži NFL a Disney Channel, v minulém roce firmě přinesly více než třetinu celkových příjmů z běžné činnosti. Ty dosáhly téměř tří miliard dolarů. „Za úspěch Disneyho firem může především ozdravění reklamního trhu, nejde tedy o růstový zisk“ tvrdí David Londoner, analytik investiční společnosti North River Company.

Hospodářské noviny, 27.8.2003, autor: Adam Junek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.