Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Farmáři si vymohli vyšší ceny, vajíčka podraží

Redakce MAM5. 8. 2003

Rozpoutaná “vaječná válka” začíná pomalu utichat. Požadavek dodavatelů vajec na zvýšení odkupní ceny mnoho obchodníků vyslyšelo a došlo k dohodě. Pro zákazníky z toho vyplývá, že vejce z pultů nezmizí, budou ale dražší. Požadavek farmářů byl jednoznačný. Buď docílí vyšší odkupní ceny vajec, nebo budou uvažovat o přerušení dodávky do obchodů. “Důvodem takto razantního postoje zemědělců byla nízká odkupní cena, která nepokrývala ani výrobní náklady,” vysvětluje Dagmar Pinková, obchodní ředitelka společnosti Česká vejce, největšího tuzemského dodavatele. Jednání obchodníků o ceně vajec přitom neprobíhala jen se společností Česká vejce, ale také s dalším velkým dodavatelem, kterým je společnost Zlatá vejce. “Včerejším dnem naše společnost, která provozuje supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova, dokončila jednání a o nákupních cenách konzumních vajec jsme se dohodli. O termínech pro úpravu spotřebitelských cen však zatím jen uvažujeme,” prozrazuje Lucia Cavina z Ahold Czech Republic. Dohoda včera nastala také ve společnosti Carrefour Česká republika. “Jednání se společností Česká vejce byla ukončena, navýšení konečné ceny však nebude výrazné. V průměru vejce nepodraží o více než 40 haléřů na kus,” sděluje Jana Havlíčková, tisková mluvčí společnosti Carrefour Česká republika. U ostatních obchodníků buď dohoda již také byla uzavřena, anebo jednání ještě probíhají. “Vyjednávání o odkupních cenách potravin je zcela běžnou záležitostí, zarážející je ale v tomto případě přístup dodavatelů. Takovýto způsob vyjednávání hraničí s kartelovou dohodou. Uvažujeme proto o podání podnětu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,” říká Petr Vyhnálek, jednatel společnosti Globus ČR. “Dohodě se nebráníme, nejpozději do konce týdne budou jednání u konce. Výsledek bude jednoznačný, vejce pro spotřebitele podraží,” dodává. Odkupní ceny jsou nízké, prtože na trhu je přebytek. Ceny vajec se za tři roky dostaly na nízkou úroveň. Dnes se desetikusové balení letních vajec střední velikosti prodává mezi 18 až 19,50 korunami. V roce 2000 to bylo asi o pět korun více.

Letní ceny středních vajec

Rok 2000 23,50 až 25 korun
Rok 2001 23,50 až 26 korun
Rok 2002 19,50 až 20 korun
Rok 2003 18 až 19,50 korun

Pozn. Balení po 10 ks
Zdroj: Česká vejce

Hospodářské noviny, 5.8.2003, autor: Radek Šalanda

×

Mobilní operátoři zvýšili počet klientů téměř na 9 mil. osob

Starší článek

Pražští filmaři se obávají vstupu do Evropské unie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Newsletter

Instagram bude filtrovat zprávy podle klíčových slov a emojis

Sociální sítě v poslední době čelí stále narůstajícímu tlaku na větší dohled nad škodlivým obsahem. Proti útočným zprávám nabídne Instagram lepší filtraci…
22. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více