Služby společnosti Eurotel využívá přes 80 procent firem s více než 200 zaměstnanci. Mezi nejmenšími firmami do pěti zaměstnanců je naopak nejoblíbenější T-Mobile, který využívá kolem 45 procent podniků. Vyplývá to z červencového výzkumu trhu T/Audit společnosti AISA.
Eurotel má největší zastoupení i u firem od šesti do 200 pracovníků, kde jej používá mezi 56 a 60 procenty společností. U nejmenších podniků má zhruba 40procentní podíl. Podíl Českého Mobilu se ve všech kategoriích pohybuje od 15 do 20 procent. Mezi největšími podniky má T-Mobile zastoupení v polovině z nich.
Protože většina firem již mobilní telefony využívá, snaží se operátoři přetáhnout zákazníky konkurenci. K novým zákazníkům Eurotelu se v 2. čtvrtletí přidal například Plzeňský Prazdroj, bankovní domy HVB Bank Czech Republic, Živnostenská banka, GE Capital Bank, ČSOB nebo Adeco. T-Mobile zase získal Unipetrol, TPSA, Sekyra Group či GECO Tabak. Smlouvu s firmou prodloužily Škoda Auto či Siemens, s.r.o. Mezi uživatele služeb Českého Mobilu se zapsaly Pfanner, ČSAD Radiálka Ostrava, Technické služby Mělník či Český tenisový svaz.
Eurotel měl v pololetí 3,99 milionu zákazníků, což je o 102.000 více než na začátku roku. T-Mobile v pololetí oznámil růst počtu klientů o 97.000 na 3,61 milionu. Český Mobil zvýšil počet klientů téměř o 158 tisíc na 1,338 milionu zákazníků.
Celkem je v České republice kolem devíti milionů uživatelů mobilních telefonů, což znamená devět mobilních přístrojů na deset obyvatel. Tržby mobilních operátorů v pololetí dohromady přesáhly 30 miliard Kč, tedy o 12 procent více než loni.
-čtk-