Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Do boje o akcie Vivendi se Comcast nezapojí

Redakce MAM18. 8. 2003

Francouzská společnost Vivendi přišla o dalšího zájemce o svá aktiva v americkém zábavním průmyslu. Největší americká kabelová společnost Comcast Corp. totiž ve čtvrtek oznámila, že o akcie Vivendi Universal Entertainment (VUE), kam patří také hollywoodská studia Universal, nemá zájem. Podle ní jsou zejména akcie kabelové divize VUE nadhodnocené.
“Kabelové televize patřící Vivendi potřebují programové a marketinkové investice v řádech stamiliónů dolarů,” uvedl zdroj blízký transakci pro agenturu Reuters.
Společnost Comcast byla horkým favoritem na nákup akcií. Svůj zájem o VUE oznámila teprve poté, co mediální koncern MGM stáhl svou nabídku ve výši 11,5 miliardy dolarů (téměř 330 miliard korun). Společnost Vivendi totiž požaduje nejméně 14 miliard a navíc nechtěla nechat zájemce o koupi nahlédnout do účetních výkazů VUE.
Světové burzy okamžitě reagovaly na odmítavý postoj firmy Comcast. Akcie Vivendi se propadly jak na newyorské, tak pařížské burze. V New Yorku oslabily o 2,5 procenta na 17,12 dolaru, v Paříži pouze o 0,4 procenta na 15,12 eura. Naopak akcie společnosti Comcast týž den posílily o 20 centů na 29,94 dolaru na trhu Nasdaq.
Vedení firmy Comcast místo koupě VUE zvažuje možnou spolupráci s Vivendi. Mohly by tak vzniknout nové televizní kanály a rozšířila by se nabídka služeb obou společností.
Poté, co ani MGM, ani Comcast nemají nadále zájem získat VUE, se favoritem na koupi těchto aktiv stala televizní společnost NBC, dceřiná firma koncernu General Electric. Podle analytiků je totiž další zájemce, Edgar Bronfamnn, jr., jehož rodina studia Universal Vivendi původně prodala, spíše černým koněm celé operace. Poslední uchazeč, mediální společnost Viacom, má zájem pouze o část celého komplexu VUE, což ho oproti ostatním znevýhodňuje.
Vítězného kandidáta Vivendi oznámí na počátku září. Vedení společnosti však zájemce varovalo, aby nespoléhali na to, že své akcie musí prodat. Pokud totiž nedostane dostatečně vysokou nabídku, americká aktiva si ponechá a rozprodá je později po částech.

Hospodářské noviny, 18.8.2003, autor: Adam Junek

×

Lidé v poslední době vypijí více piva v hospodách a méně doma

Starší článek

Američané v Bagdádu zastřelili kameramana Reuters

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více