Americký výrobce drogistického a spotřebního zboží Procter & Gamble zvýšil ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí končícím v červnu čistý zisk o pět procent na 955 milionů dolarů z 910 milionů ve stejném loňském období. Oznámila to firma s tím, že tržby byly podpořeny novými produkty a slabým dolarem.
Zisk bez zahrnutí restrukturalizačních nákladů vzrostl ve sledovaném období na 1,22 miliardy dolarů, tedy 87 centů na akcii, z předchozích 1,09 miliardy. Nepatrně tak překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu firmy Reuters Research odhadovali na 86 centů na akcii.
Tržby se zvýšily o sedm procent na 10,92 miliardy dolarů a objem prodeje, který nezahrnuje změny měnových kurzů a cen, stoupl o pět procent díky silnému růstu v Asii a střední a východní Evropě, napsala agentura Reuters.
Procter & Gamble má v sortimentu přes 300 spotřebních výrobků. Jsou mezi nimi například prací prášek Ariel, deodoranty Old Spice, zubní pasta Crest, plenky Pampers nebo bramborové čipsy Pringles. V České republice Procter & Gamble vlastní továrnu na výrobu pracích prášků v Rakovníku.
HN, čtk, 1.8.2003