Česká kina překonala kasovní rekord

14. 8. 2003 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Provozovatelé českých kin a distributoři filmů mohou být v letošním roce zatím spokojeni. Tržby ze všech kinosálů v prvním pololetí poprvé v historii České republiky překročily půlmiliardovou hranici, když se celkově vyšplhaly na 558 miliónů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o více než 68 miliónů korun. Informovala o tom Unie filmových distributorů (UFD).
Celkem se za prvních šest měsíců do kin podívalo 6,3 miliónu diváků, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 12 procent. Průměrná cena vstupného se v meziročním srovnání příliš nezměnila – asi o 1,4 koruny na 88,8 koruny, celkový počet představení se však zvedl o 35 tisíc na 174 tisíc.
Ukazuje se tak, že na příznivých výsledcích se spíše než nárůst vstupného podílí zvětšení kapacity českých kinosálů. To potvrzují i zástupci distributorů. „Největší podíl na dobrých pololetních výsledcích má rozšířená nabídka multiplexů. Českým divákům přece jenom chvilku trvalo, než si zvykli na tuto novinku. V širším měřítku se to projevilo až v letošním roce,“ uvedl Zdeněk Sedláček ze společnosti Warner Bros.
Rovněž podle údajů UFD se podíl multiplexů na celkové návštěvnosti rok od roku zvětšuje. Zatímco v roce 2001 to bylo 31 procent při celkové návštěvnosti 10,4 miliónu diváků, v roce 2002 to již bylo 48 procent při celkové návštěvě 10,7 miliónu diváků. V loňském roce přitom byly uvedeny do provozu čtyři multiplexy, otevření multikina Cinema City na pražské Flóře letos v březnu doplnilo celkový počet na 15 multiplexů.
Ředitel Bontonfilmu Aleš Danielis má pro nárůst návštěvnosti a tržeb další vysvětlení. „Je to rovněž zásluhou zájmu diváků o domácí snímky jako Pupendo, Kameňak nebo Čert ví proč. Jasně to vyplývá z porovnání s výsledky v okolních zemích, kde došlo k poklesu tržeb,“ podotkl Danielis. Dalšími faktory, které podle Sedláčka vstoupily do hry, pak byla úspěšná pokračování filmových trháků typu Pán prstenů nebo Matrix a změna životního stylu českých lidí. „Mladší generace čím dál více přichází na chuť západnímu stylu života, to znamená navštěvuje častěji kina, diskotéky nebo chodí posedět do baru,“ dodal Sedláček.
Zvětšující se příjmy z promítání filmů rovněž umožní filmovým distributorům zvýšit investice do budoucích reklamních kampaní. „Budeme si moci dovolit nákladnější a delší kampaně, které dříve umožňovalo pouze spojení se silným partnerem,“ řekl Sedláček. „Ovšem to bude platit pouze u vybraných snímků, u kterých distributoři budou očekávat velký profit,“ upozornil Danielis.

Hospodářské noviny (Aleš Borovan)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení