Bulvární deník Super prodělal stovky miliónů
Super propadák. Tak jednoduše by se dal charakterizovat výsledek “hospodaření” deníku Super, jehož vydávání bylo před rokem zastaveno. List vydávala společnost eMedia. Podle dostupných informací se celková ztráta projektu Super vyšplhala zhruba na šest set miliónů korun. Tak vysokou ztrátu jednak potvrzují lidé, kteří se na vydávání Superu účastnili, a jednak pro něj lze nalézt podpůrné údaje v účetnictví firem skupiny Epic, která vlastnila eMedia. Přesné informace o hospodaření samotné firmy eMedia totiž nejsou dostupné. Bývalý vydavatel Superu je nezveřejňuje ani povinným uložením u rejstříkového soudu. Představitelé eMedia tak jednoznačně porušovali a stále porušují obchodní zákoník. eMedia je stoprocentní dcerou společnosti I. Epic Holding, která náleží do skupiny Epic. Super je bývalými zaměstnanci eMedia připisován zcela jednoznačně šéfovi celé skupiny Epic i I. Epic Holding Vladimíru Motlíkovi. Byl to právě I. Epic, který několikrát zvýšil základní kapitál eMedia. Z prvotních třiceti až na šest set miliónů korun. Motlík zároveň ze své pozice poskytoval společnosti eMedia půjčky. V dokumentech, které o sobě I. Epic u rejstříkového soudu uložil, postoupil jednu pohledávku vůči eMedia i firmě MEF Holding Jiřího Šmejce. Podle údajů firmy AC Nielsem, která sleduje objem inzerce v médiích, utratila eMedia za reklamu na deník Super za jeden rok jeho vydávání 320 miliónů korun, nepočítaje v to venkovní reklamu. Drtivou většinu tvořila právě televizní reklama na Nově. Podle výroční zprávy společnosti prodělal Motlíkův I. Epic Holding v minulém roce devadesát miliónů korun. V předchozích dvou letech si přitom vždy padesát miliónů připsal. K otázkám HN ohledně hospodaření společnosti eMedia se nikdo z centrály Epic nechtěl vyjádřit. Podle výroční zprávy firma k 31. 12. 2002 akcie eMedia prodala neznámému kupci.
Hospodářské noviny, 22.8.2003, autor: Michal Uryč-Gazda