BSkyB se dopracovala k prvnímu ročnímu zisku za pět let

12. 8. 2003 23:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská satelitní televize BSkyB několik dní po získání lukrativních práv na přenosy nejvyšší anglické fotbalové soutěže oznámila první roční zisk za posledních pět let. Výsledek překonal odhady analytiků a firmě se rovněž podařilo výrazně zvýšit počet zákazníků.
BSkyB uvedla, že hrubý zisk bez započítání mimořádných položek dosáhl za rok do konce června 260 milionů liber (416,3 milionu USD) po předchozí ztrátě 22 milionů liber. Tržby se zvýšily o 15 procent na 3,19 miliardy liber.
Analytici předpokládali zisk kolem 230 milionů GBP a tržby 3,16 miliardy GBP. Naposledy vykázala firma zisk v roce 1998, kdy nástup konkurenční ITV Digital vyvolal brutální válku obou médií. Konflikt skončil loňským pádem ITV Digital a posílením pozice klíčového článku globálního satelitního impéria magnáta Ruperta Murdocha.
Odchod ITV Digital z trhu přivedl k BSkyB bývalé zákazníky této firmy a analytici čekají, že společnost bude díky tomu v dalších letech ziskovost dále zvyšovat. Počítá se i s tím, že bude obnovena výplata dividendy.
Počet přímých předplatitelů BSkyB vzrostl jen za poslední čtvrtletí roku o 133.000 na 6,8 milionu. Generální ředitel firmy Tony Ball vyjádřil přesvědčení, že firma splní svůj cíl dosáhnout sedmi milionů zákazníků do konce tohoto kalendářního roku.
Firma navíc díky zvýšení cen a posílení dražšího servisu Sky+ zvedla průměrný výnos z jednoho zákazníka. Poměr odhlášení klesl za rok o více než jeden procentní bod na 9,4 procenta.
Na konci minulého týdne BSkyB získala na další tři sezony všechny čtyři balíky anglické Premier League a za 138 přenosů zaplatila 1,024 miliardy liber. To bylo méně, než kolik dala za současnou tříletou smlouvu, která vyprší po nadcházející sezoně a v níž měla méně přenosů. Firma vybudovala zákaznickou základnu právě díky přenosům z anglické ligy.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.