Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Boj o Safeway se přiostřuje

Redakce MAM15. 8. 2003

Soupeření o britský řetězec supermarketů Safeway jde do rozhodujícího kola. V pondělí má v Londýně Úřad na ochranu hospodářské soutěže podat hodnocení dosavadních pěti nabídek. Jeho zpráva je přitom považována na jakési “předrozhodnutí” o novém uspořádání trhu s potravinami v Británii.
Safeway je se svým podílem 9,2 procenta čtyřkou na trhu, a je považován za poslední možnost pro akvizici v tomto oboru.
Britský obchod je atraktivní, protože ceny a tím pádem i marže, jsou relativně vysoké. Vláda se ale obává malé konkurence a nechce velkým hráčům dovolit příliš růst. Ministerstvo hospodářství rozhodne proto o tom, kdo se může ucházet o Safeway, až v září po zprávě kartelového úřadu.
Celý poker o řetězec rozběhly začátkem roku supermarkety William Morrisson. Firma, která je se svým šestiprocentním podílem spíše menší “rybou”, vzbudila se svým útokem velký zájem. Najednou se k ní přidali i velcí rivalové – nejdříve Sainsbury’s, pak Asda a nakonec Tesco.
Zájem dokonce projevil i multimilionář a jeden z nejpozoruhodnějších podnikatelů na ostrově Phillip Green. Ten vlastní již velké módní obchody jako Bhs a vloni za 1,3 miliardy eur přikoupil maloobchodní skupinu Arcadia. Nyní pošilhává i po Safeway, protože britské supermarkety mají stále větší obrat také v oblasti knih, hudby a především i textilu.
Ve hře o Safeway proto nejde jen o potraviny. S prodejem firmy se nově uspořádá celý sektor maloobchodu. Proto si načas dává i vláda. Jak nervózní celá situace je, je vidět i na tom, že zprávu kartelového úřadu měla ministryně hospodářství Patricia Hewittová dostat již před několika dny. Její předání se ale na poslední chvíli posunulo. Důvodem bylo, že jeden z uchazečů jen několik hodin před uplynutím lhůty zlepšil svou nabídku. Podle odborníků se jednalo o dceřinou společnost amerického koncernu Wal-Mart, Asdu.
V Londýně se náhlé zpoždění vysvětluje tím, že by Safeway mohl koupit jeden ze tří velkých rivalů. I když za jistých omezení. Wal-Mart by tak měl šanci zaútočit na dosavadní jedničku Tesco. Její podíl na trhu činí 27 procent.
Wal-Mart, který do Británie vstoupil v roce 1999 a vyvolal velkou cenovou válku, nyní přichází i s další nabídkou. V případě převzetí Safeway údajně prodá asi stovku obchodů, hlavně Morrisonu. Jenže 71letý šéf firmy Ken Morrison chce jít svou cestou.
Každopádně britský maloobchod čeká horký podzim. Až po rozhodnutí vlády o tom, kdo smí předložit definitivní nabídku, půjde opravdu do tuhého. “Ten, kdo získá Safeway, se z toho bude těšit asi až na Vánoce,” říká jeden z odborníků.


Hospodářské noviny 15.8.2003, autor: Andreas Hoffbauer (Handelsblatt)

×

Fotbal zvedl podíl ČT2 na trhu o necelé procento

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 33. týden 2003

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více