Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o cesty do Egypta a Maroka rekordní

Redakce MAM24. 7. 2003

České cestovní kanceláře letos zaznamenávají nebývalý nárůst zájmu svých klientů o exotické země severní Afriky. Hlavně do Egypta a Maroka letos z Česka míří až o padesát procent více turistů než v loňském roce. Lidé zde totiž mají šanci strávit luxusní dovolenou u moře za cenu výrazně nižší než kdekoliv v Evropě. “Volbě českých turistů navštívit toto léto Egypt nebo Maroko nahrává výhodný kurs koruny vůči dolaru a britské libře – koruna vůči dolaru za poslední rok zpevnila o 35 procent – takže pro Čechy je v těchto oblastech v současné době vysloveně levno,” říká analytik Josef Říha ze společnosti Mag Consulting. Podle něj hraje důležitou roli hlavně fakt, že místní hoteliéři byli pod tlakem politicko-ekonomické situace kolem války v Iráku nuceni snížit ceny za pobyt na minimum, a to i u nejluxusnějších hotelů. “Tuzemské cestovní kanceláře využily nízkých cen a nasmlouvaly mnoho destinací jak v Egyptě, tak v Maroku. Počítaly s mentalitou českého národa – pro českého turistu je charakteristická nebojácnost a snaha ušetřit. Proto už nyní prodaly do těchto obastí více zájezdů, než za celou loňskou sezónu,” tvrdí Říha. “Egypt byl vzhledem ke své geografické poloze během konfliktu v Iráku zařazen mezi rizikové oblasti, což zasadilo tamnímu turistickému ruchu značnou ránu. Zdejší hoteliéři proto, aby zaplnili své hotely, lákají turisty z Evropy na neuvěřitelně nízkou cenu. Týdenní pobyt nepřesáhne mnohdy cenu letenky – v hotelu se vším komfortem můžete bydlet už za jedenáct tisíc korun, což české turisty samozřejmě láká,” uvedla Daniela Straková z cestovní kanceláře Exim tours. Ta letos vypraví do oblasti v jednom týdnu deset letadel, což je padesátiprocentní nárůst oproti minulým létům. Podobná situace nastala také v Maroku. “Letos jsme Maroko na celou sezónu zařadili do zvláštní nabídky. Týdenní pobyt ve čtyř hvězdičkovém hotelu s polopenzí, za nějž by klient v normálním případě zaplatil okolo třiceti tisíc korun, tu letos vyjde sotva na polovinu,” říká Věra Kudynová z cestovní kanceláře Fischer. Svou roli ve vzrůstající oblíbenosti těchto prázdninových destinací hraje podle ní i fakt, že cestovní kanceláře nabízejí do oblastí přímý charterový let a cesta je tak rychlá a pohodlná. Velký zájem o Egypt zaznamenal letos i Čedok: ” České turisty sem láká možnost strávit dovolenou za příznivou cenu, kterou mohou spojit s poznáváním orientální kultury. Každý zájezd totiž nabízí také možnost zlevněných fakultativních výletů,” říká tiskový mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha. Češi tu mohou také přestat šetřit na jídle. “Převážná většina nabízených hotelů zahrnuje do ceny stravování formou polopenze a mnohdy díky programu All inclusive i plnou penzi. Navíc je tu obecně ve srovnání s evropskými letovisky velmi levno, co se týče třeba občerstvení,” uvádí Brejcha. Slušný oběd v místní restauraci tak přijde třeba jen na pět eur, což je mnohde v Evropě cena sotva za pití.
Do Egypta láká i Rudé moře, ráj potápěčů
* Rudé moře – čistá voda a korálové útesy
Rudé moře nabízí nejlepší podmínky k potápění v celé Evropě. Zvláště vyhledávaným místem jsou korálové útesy lemující poloostrov Sinaj.
* Ceny sportovního vybavení a kursů vyjdou o polovinu levněji
Vzhledem k příznivému kursu koruny k dolaru se potápění v Egyptě letos vyplatí – místní školy potápění zlevnily až o polovinu. Rovněž půjčovny sportovního vybavení nabízejí turistům velké slevy. “Tyto faktory přispívají k tomu, že turisté, kteří by se ještě v loňských letech jeli potápět třeba do Chorvatska, zvolí letos Egypt. Za podobnou cenu se jim tu nabízí bohatší zážitek,” říká Tomáš Brejcha z Čedoku.

Hospodářské noviny, 24.7.2003, autor: Irena Zemanová

×

Slovinské sdělovací prostředky kritizují návrh mediálního zákona

Starší článek

Svoboda: Nějak na stěhování Svobodné Evropy přispějeme

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202120. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více