Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Z reklam v unii by měla zmizet sexualita

Redakce MAM18. 7. 2003

Hospodářské noviny, 18.7.2003 /od zpravodaje Milana Fridricha/
Evropská komise připravuje nové sociální zákony postihující takzvanou sexuální stereotypizaci. Pokud se prosadí, budou mít převratný dopad na pojišťovnictví, reklamu, vzdělávací systém a svět médií.
Smyslem zákona je změnit obraz ženy jako sexuálního objektu, atraktivního doplňku, ozdoby televizních estrád, domácí hospodyňky nebo děvčátka hrajícího si s panenkami. Muži zase přijdou o své ztělesnění hrdinů a šéfů.
Novou legislativu má na starosti komisařka pro sociální otázky Anna Diamantopulusová, které se před dvěma lety podařilo do unijního právního řádu prosadit poprvé v historii směrnici o sexuálním harašení na pracovišti. Sexuální stereotypizace je podle ní druhým krokem, jak zajistit mužům a ženám ve společnosti stejné postavení.
“Sexuální stereotypizace je pro ženy velkým problémem. Stále se na ně pohlíží jako na sexuální ikony nebo matky, což se dotýká jejich kariéry. Reklama a média tento dojem ve společnosti utvrzují,” uvádí poslankyně Evropského parlamentu Heidi Hautalaová, jež je předsedkyní Výboru pro ženské otázky.
“Připravovaný návrh zákona nerespektuje národní a kulturní zvláštnosti a zbytečně přidává další pravidla do reklamního světa,” říká Ian Twin, prezident britské asociace reklamních agentur ISBA, která sdružuje tři sta firem s obratem přes deset miliard eur.
Stejně citelně jako reklamy se připravovaný zákon dotkne i pojišťovnictví. Pojišťovny by měly skončit s praxí, podle níž kalkulují některé pojistky podle toho, zda jde o muže či ženu. Pojištění auta pak vyjde ženu dráž a muže levněji. Při důchodovém pojištění mají naopak více bonusů muži, neboť se průměrně dožívají nižšího věku než ženy.
“Tento systém má racionální důvody,” říká Koen Peeters, bruselský pojišťovací agent. “I lidé mladší třiceti let mají vyšší pojistky na auto než starší, protože se stejně jako u žen vychází ze statistiky vyššího počtu nehod,” dodává Peeters.
Komisařka Diamantopulusová tvrdí, že námitky jsou pochopitelné, ale jinak se rovnost mužů a žen ve společnosti prosadit nedá. Proto mimo jiné v návrhu zákona žádá, aby byl ženám umožněn vstup do klubů vyhrazených jen pro džentlmeny.

O tématu dále:
Brusel posuzuje sexuální stereotypy

×

Saddám údajně zase promluvil z televize

Starší článek

UPC chce uživatele internetu chránit před zneužitím adres

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více