Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Wal-Mart zruší čárové kódy

Redakce MAM7. 7. 2003

Za necelé dva roky chce největší americká maloobchodní síť Wal-Mart nahradit dosavadní čárové kódy modernějším identifikačním zařízením. Linda Dillmanová, která v tomto podniku řídí informatiku, uvedla pro časopis Business Week, že všichni dodavatelé budou muset od ledna 2005 označovat své zboží tzv. radiovou frekvenční identifikací (RFID). Půjde o nepatrný čip velikosti poštovní známky s anténkou, jehož signál bude sledovat pohyb zboží od přijetí do skladů až do rukou zákazníka. Například se dá zjistit, kdy byl ten který výrobek dán do prodeje, jakou má barvu a další vlastnosti. Čip automaticky umožní zjistit nejen tyto zakódované vlastnosti každého výrobku a jeho umístění ve skladu nebo na pultech, Ale každý artikl bude napojen na účetní soustavu podniku. Hlavní výhodou ovšem bude, že zákazník nebude muset stát dlouhé minuty u pokladny obchodu. Po pohybu nákupního vozíku pod přijímacím rámem před pokladnou počítač během vteřin spočítá každý zakoupený kus a vytiskne nejen seznam s uvedením jednotlivých cen, ale i celkovou sumu, kterou zákazník rovnou zaplatí. Kromě Wal-Mart zkouší tuto novou technologii britská obchodní síť Tesco, působící i v tuzemsku, a společnost Gillette. Firma Gillette se podle své internetové stránky domnívá, že využitím RFID se zlepší pohodlí pro klienty natolik, že se prodej zvýší nejméně o 15 procent. Podle Business Week bude mít aplikace RFID tak gigantickou společností, jakou je Wal-Mart, klíčový význam pro zavedení tohoto již prakticky vyzkoušeného zařízení postupně prakticky ve všech podnicích. Podle analytičky Emme P. Kozloffové může Wal-Mart získat již dva tři roky po zavedení RFID roční úsporu snížením provozních nákladů ve výši 8,4 miliardy dolarů. Kromě jiných výhod přinese tento vynález i snížení počtu krádeží ve skladech i obchodech. Systém podobný RFID byl již před šesti roky testován v Jihoafrické republice. Jeho autoři tehdy odhadovali cenu čipu na několik centů. Ovšem jejich velkovýroba by je bezesporu zlevnila.

Hospodářské noviny, 7.7.2003, autor: Miroslav Prchal

×

Liberty převezme kontrolu nad firmou QVC

Starší článek

Zájem o platební karty roste

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více