Americká nakladatelská společnost New York Times vytvořila ve druhém čtvrtletí zisk 72,8 milionu dolarů. To je o osm procent méně než ve stejném období loni. Společnost, která vydává jeden z nejprestižnějších listů na světě, doplatila především na pokles reklamního trhu.
Ve druhém čtvrtletí byla válka v Iráku a s ní se dostavil i nižší zájem zadavatelů reklamy. Společnost ale předpokládá, že se během třetího čtvrtletí situace na reklamním trhu zlepší a firma vydělá více. Zisk na akcii se ve druhém čtvrtletí snížil na 47 z 51 centů, uvedla agentura Reuters.
Analytici výzkumné agentury Reuters Research v průměru čekali pokles zisku na akcii na 46 centů. Celkové výnosy se ale zvýšily na 801,9 milionu z předchozích 772,2 milionu dolarů. Společnost ale revidovala výhled na letošní rok a předpokládá, že sníží jak náklady, tak kapitálové výdaje.
List je rozhodnutý očistit svou pověst, kterou otřásl skandál vyvolaný plagiáty a dalšími podvody při psaní bývalého mladého člena redakce Jasona Blaira. Vedení listu v pondělí oznámilo, že součástí tohoto úsilí je i jmenování nového šéfredaktora, kterým se stal Bill Keller.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).