Ve sporu o název Impuls padla další žaloba
Ve sporu o název “Impuls” padla další žaloba. Tentokrát se však na soud neobrátil majitel rádia Impuls, společnost Londa, ale distributor nového deníku Impuls, společnost Mediaprint & Kapa. Ta v žalobě “o zdržení se jednání nekalé soutěže” žádá, aby jí bylo potvrzeno právo k užívání označení pro tiskovinu “Impuls” a aby Londa zároveň nesměla používat označení obsahující slovo Impuls pro tiskoviny. Oznámil to Ivan Kaufmann, spolumajitel Mediaprintu a vydavatelství deníku Impuls ČR.
Ředitel rádia Impuls Jiří Hrabák ale řekl, že rádio je držitelem ochranné známky Radio Impuls i na tiskoviny od roku 2001. Hrabák vzhledem k tomu, že neznal obsah žaloby a tudíž ji ani nemohl konzultovat s právníky, nechtěl záležitost podrobněji komentovat. Podotkl pouze, že je poněkud překvapen, že za deník podává žalobu jeho distributor Mediaprint, i když je to samozřejmě jeho právo.
Majitel licence rádia, společnost Londa, podal na jaře na distributora od května vycházejícího deníku i na jeho vydavatele k pražskému soudu návrhy na předběžná soudní opatření. Londa tvrdí, že deník, se kterým nemá nic společného, zneužívá jí vybudované značky. Londa nedávno podala na Impuls ČR a Mediaprint také žalobu, v níž jako zadostiučinění žádá deset milionů korun.
Mediaprint nyní v protižalobě uvádí, že název Impuls používal pro svůj zákaznický měsíčník, později čtrnáctideník, od roku 1997. Poté si jej nechal přeregistrovat na deník.
Od roku 1998 navíc svůj tehdejší zákaznický časopis Impuls Mediaprint majiteli licence rádia Londě dodával, tudíž firmě muselo být známo, že Mediaprint tiskovinu tohoto názvu vydává, argumentuje Mediaprint tisku v žalobě.
Spor o název nového deníku se minulý týden promítl i do vyjednávání o jeho spoludistribuci konkurentem Mediaprintu, společností PNS. Londa totiž v dopise PNS varovala, že pokud bude deník Impuls spoludistribuovat, budou její právní kroky směřovat proti ní. Impuls ČR se nakonec s PNS dohodly, že pokud Londa nějakou částku v souvislosti s názvem vysoudí, bude ji hradit právě vydavatelství. PNS, která pokrývá 75 tuzemského trhu distribuce, zatím rozváží deník na základě objednávek, smlouvu firmy ještě neuzavřely. Dosud se nedohodly na konečném seznamu míst, kam bude noviny dovážet Mediaprint a kam PNS.
-čtk-