Smaltové reklamní tabule, plakáty, reklamní inzeráty či vývěsní štíty si mohou lidé od soboty prohlížet ve výstavní síni Havlíčkova domu v Havlíčkově Brodě. Desítky exponátů, které představí reklamu z období dvacátých a třicátých let minulého století, do města přivezlo slovenské Muzeum obchodu.
„Jako jedni z mála cestujeme se sbírkami, v Havlíčkově Brodě jsme již potřetí,“ řekl ředitel muzea Marcel Juck. Vystavené exponáty představují výrobky a firmy své doby v češtině, slovenštině, němčině i maďarštině, protože v reklamě za první republiky fungovaly všechny tyto jazyky.
Reklama po první světové válce navázala na zlaté časy z období Rakousko-Uherské monarchie. V té době dokonce propagační nápisy kreslila letadla dýmem do mraků nebo se výrobky prezentovaly vzducholodí. „Lidé na výstavě pochopí, že to, co se dnes děje v reklamě, tu už jednou bylo. Ať už je to manipulace s dětmi nebo používaná forma, jen technické možnosti byly jiné,“ uzavřel Juck.
Muzeum obchodu Bratislava pravidelně vystavuje v českých a moravských muzeích od roku 1993; havlíčkobrodská výstava je letos třetí v pořadí.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?