V Havlíčkově Brodě výstava historické reklamy

4. 7. 2003 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Smaltové reklamní tabule, plakáty, reklamní inzeráty či vývěsní štíty si mohou lidé od soboty prohlížet ve výstavní síni Havlíčkova domu v Havlíčkově Brodě. Desítky exponátů, které představí reklamu z období dvacátých a třicátých let minulého století, do města přivezlo slovenské Muzeum obchodu.
„Jako jedni z mála cestujeme se sbírkami, v Havlíčkově Brodě jsme již potřetí,“ řekl ředitel muzea Marcel Juck. Vystavené exponáty představují výrobky a firmy své doby v češtině, slovenštině, němčině i maďarštině, protože v reklamě za první republiky fungovaly všechny tyto jazyky.
Reklama po první světové válce navázala na zlaté časy z období Rakousko-Uherské monarchie. V té době dokonce propagační nápisy kreslila letadla dýmem do mraků nebo se výrobky prezentovaly vzducholodí. „Lidé na výstavě pochopí, že to, co se dnes děje v reklamě, tu už jednou bylo. Ať už je to manipulace s dětmi nebo používaná forma, jen technické možnosti byly jiné,“ uzavřel Juck.
Muzeum obchodu Bratislava pravidelně vystavuje v českých a moravských muzeích od roku 1993; havlíčkobrodská výstava je letos třetí v pořadí.
-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.