Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Unie vytáhla proti klamavé reklamě

Redakce MAM16. 7. 2003

Údaje na potravinářských výrobcích obsahují podle Evropské komise velké množství zavádějících informací a klamavé reklamy. Komisař Evropské unie David Byrne proto předloží ke schválení nový zákon, který změní pravidla prodeje a propagace jídla. “Potraviny by měly obsahovat jen informace založené na vědeckých důkazech. Údaje o tom, že určitý výrobek zajistí spotřebiteli snížení nadváhy, upevní zdraví nebo pomůže odolávat stresu, nebudou přípustné,” popsala návrh nové legislativy Byrneova mluvčí Beate Gminderová. Byrne chce z potravin zcela odstranit název “dietní výrobek” a sdělení typu “obsahuje minimum nebo žádný tuk”. Výrobky zdravé výživy jsou podle Evropské komise zdravé jen zčásti a spotřebitelé tak získávají falešný pocit, že si jejich konzumací posilují kondici. Platí teze, že žádné jídlo se nedá pokládat za úplně zdravé. Pokud bude firma na určitém reklamním sloganu v budoucnu trvat, musí podrobit výrobek testu u Evropského úřadu pro bezpečnost potravin. “Moderní evropská společnost chce jíst zdravě a milióny lidí se pokoušejí snížit svou váhu. Musíme zajistit, aby informace o výrobcích byly ověřené, jasné a úplné,” řekl Byrne. Evropský úřad pro bezpečnost potravin by se měl podle něj zaměřit nejprve na cereálie, dětskou výživu a přípravky na hubnutí. Evropská komise se domnívá, že zvláště potraviny pro děti nadužívají sloganů “pro zdravý růst” nebo “pro přirozený růst”. Podobná reklama je i u čokolády, což je podle komise nejjasnější příklad klamavého sloganu. “Reklamní průmysl je rdoušen,” protestuje Volker Nickel, šéf Centrálního svazu německé reklamy. Ten se obává, že nový zákon způsobí pokles obratu. Nickel návrh považuje za důkaz zkreslené představy o spotřebitelích. “Lidé jsou v reklamě zběhlí. Komise je nemusí brát za ručičku,” dodává. Výrobci a prodejci potravin v Německu dávají ročně na reklamu přes čtyři a půl miliardy eur. Šéf Spolkového svazu německých vydavatelů novin Volker Schulze tvrdí, že zvláště omezení reklamy na dětské jídlo pod záminkou ochrany spotřebitele napadá základ reklamní branže a médií.

Hospodářské noviny, 16.7.2003, autor: Milan Fridrich, Barbara Bublíková

×

Hudební piráti mají strach z žalob a stahují se z internetu

Starší článek

Maloobchodní tržby v USA v červnu vzrostly

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Heineken

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více