Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tabákové firmy zmizely, výdělky vzrostly

Redakce MAM17. 7. 2003

Zámořská automobilová série NASCAR postoupila na druhé místo v žebříčku sportovních soutěží podle možností televizní prezentace. Podle deníku USA Today se fanouškovská obec rozrostla na 75 miliónů lidí. Více diváků sleduje na svých obrazovkách pouze ligu amerického fotbalu NFL. Vedení závodů oplechovaných vozů na oválech podepsalo v roce 2000 šestiletou smlouvu se společnostmi Fox a NBC. Sázka na běžně rozšiřované sítě, jimž dalo přednost před kabelově rozváděným signálem, se vyplatila. Nové diváky získal seriál díky tomu, že se začal jezdit na nových drahách v Los Angeles, Chicagu a Phoenixu. Expandoval tedy do hustě osídlených oblastí, nebo tam, kde se jezdily pouze lokální závody. Projevilo se to zvýšeným zájmem sponzorů, posunem začátků závodů do takzvaného televizního prime-timu a také růstem jezdeckých platů. “Naši fanoušci mají vyšší příjmy, jsou vzdělanější a mladší než byli před pěti či sedmi lety,” přidal další důvod dobré finanční situace ředitel operačního centra George Pyne. Zatímco před deseti lety sponzorovaly NASCAR tři tabákové firmy a 15 výrobců automobilových potřeb, v současné době je posledně jmenovaných jen šest a producenty cigaret nahradila telekomunikační firma Nextel. Ta plánuje od ledna příštího roku utratit ročně 40 miliónů dolarů, částečně na reklamu během závodů, částečně přímo na konto série. Na bázi partnerství má vedení amerických automobilových závodů smlouvu například se společností Domino’s Pizza. Ta využívá k vlastní propagaci jezdců, stěn v depu a samozřejmě televize. “Byla to trefa. Na rozdíl od NFL jsou diváci NASCAR z padesáti procent muži a z padesáti ženy,” pochvaloval si zástupce potravinářského řetězce Tim McIntyre. S tím sice nekoresponduje marketinkový záměr firmy Smirnoff, vyrábějící alkoholické nápoje, ale podle slov manažera Jamese Stammera vychází také. “Propagujeme nápoj Ice Triple Black jako mužnější protipól pivu. NASCAR je pro nás mužnější alternativa ve sportu,” řekl. Jiný pohled nabízí zástupce firmy Kraft. Ta dává na trh Deluxe makaróny se sýrem a pokrm Velveeta, tedy mušle se sýrem. “Tvrdé jádro našich odběratelů chová vřelou náklonnost vůči celebritám,” zdůvodnil manažer John Kelly, proč jsou oba výrobky tak úspěšné, když je doporučuje některý z pilotů NASCAR. Zkusmo si účinky spojení s tímto seriálem letos vyzkoušela firma GMAC Mortgage nabízející on-line půjčky a hypotéky prostřednictvím serveru ditech.com. Na šest závodů si doslova “pronajala” osmnáctiletého jezdce Kyla Busche, jenž v televizi názorně vysvětloval svým mechanikům na prvotřídním počítači, jak zmíněnou internetovou stránku využívat. Podle komentátorů USA Today se všemi zmíněnými aktivitami tento motoristický podnik definitivně zapojil do světa mainstreamových produktů. Podle Pynea je reálné, že přímé přenosy brzy poběží na obrazovkách ve 105 miliónech domácností.

Hospodářské noviny, 17.7.2003, autor: Josef Káninský

×

Burzy stáhly akcie firmy Cordiant

Starší článek

Producenti luxusního zboží se oživení hned tak nedočkají

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Projekt WebTop100 si klade za cíl prezentovat nejinspirativnější digitální projekty, které se v uplynulém období na české a slovenské scéně zrodily. V…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Atmedia vydává průvodce českým TV trhem

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia připravilo třetí vydání průvodce českým TV trhem – Atmedia Navigator. Cílem publikace je…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Ikonická fialová kráva má narozeniny, Milka slaví v kampani 120 let

U příležitosti jubilea si značka připomíná důležité momenty své historie. V rámci kampaně k výročí mají spotřebitelé možnost soutěžit o finanční výhry.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více