Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Stále více supermarketů bude přijímat euro

Redakce MAM28. 7. 2003

V tržbách českých supermarketů jednoznačně dominují korunové hotovostní platby a transakce platebními kartami. Platby v eurech či jiných valutách, které řada obchodníků přijímá, se v celkovém obratu potravinových řetězců promítají jen minimálně. Přesto ale poroste počet supermarketů a hypermarketů, kde bude možné zaplatit přímo eurem. “Naši zákazníci poměrně hojně využívají možnosti platby za zboží v jiné měně, než je česká koruna, a to v euru a ve slovenských korunách. Tímto způsobem platí především zákazníci v obchodních domech v blízkosti státních hranic,” říká Michael Sperl, tiskový mluvčí společnosti Kaufland Česká republika. “Hotovostní euro přitom akceptujeme ve více než polovině našich prodejen,” dodává. Zájem lidí platit v eurech potvrzují i slova Kateřiny Černé ze společnosti Ahold Czech Republic. “V současné době mohou zákazníci platit eurem převážně v pohraničních prodejnách Albert a Hypernova. Konkrétně se jedná o čtyři prodejny Albert a čtrnáct Hypernov. Vzhledem k rostoucímu zájmu o tento způsob placení, bychom chtěli počet obchodů přijímajících euro zvýšit o dalších 25 až 30,” říká Černá. Placení eurem či jinou cizí měnou však není doménou jen obchodních domů v blízkostí státní hranice. Valutami lze zaplatit v řadě supermarketů ve vnitrozemí. Zástupci obchodních řetězců se ale shodují, že u těchto obchodních domů se nejedná o příliš častý jev. “U našeho pražského obchodního domu se průměrný počet plateb v eurech pohybuje denně jen mezi pěti až deseti. U hypermarketů blíže státních hranic jsou tyto platby výrazně četnější,” říká Jana Havlíčková, tisková mluvčí společnosti Carrefour Česká republika. Obecně však platby v eurech u obchodních domů příliš nezasahují do celkových tržeb. “Lidé nejvíce platí standardně českými korunami a pak také stále častěji platebními kartami. Právě transakce z platebních karet tvoří přibližně 25 procent našich tržeb a podíl se neustále zvyšuje,” dodává Havlíčková. Placení valutami v České republice má však svoje omezení. “Obchodník v Česku nesmí ze zákona u zákazníka odmítnout placení českými korunami. Pokud jsou platby prováděny ve valutách, nesmí mít znak podnikatelské činnosti směnárny. To by mohlo být například za situace, kdy by platby v cizí měně jednoznačně dominovaly ve výši tržeb,” říká Pavel Palivec z tiskového oddělení České národní banky. Platí-li zákazník v cizí měně, je obvyklé, že vráceno dostane v českých korunách. Použitý kurs a provize je na rozhodnutí obchodníka.

Hospodářské noviny, 28.7.2003, autor: Stanislav Šetina

×

O koupi filmových studií Universal se zajímá i kabelová firma Comcast

Starší článek

Česká televize v pololetí se ziskem

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více