Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovinské sdělovací prostředky kritizují návrh mediálního zákona

Redakce MAM24. 7. 2003

Představitele slovinských sdělovacích prostředků pobouřil návrh nového mediálního zákona, který předpokládá dodatečné zdanění příjmů z reklamy ve výši dvou až pěti procent. Získané prostředky se mají použít na podporu nově vznikajících médií, zejména opozičních. Podle předkladatele návrhu, poslance opoziční sociálnědemokratické strany Jože Tanka, neexistuje ve Slovinsku nezávislý a pluralizovaný mediální trh, a opozice tak nemá příležitost souvisle a nezkresleně prezentovat své postoje a názory. Návrh počítá s vytvořením vládního fondu, z nějž by se financoval vznik nových, zejména tištěných sdělovacích prostředků. Pokud by si na sebe nedokázaly samy vydělat, platil by se z fondu i jejich provoz. Existující média návrh striktně odmítají. Tvrdí, že dodatečné zdanění jejich příjmů z reklamy je diskriminační. Jednostranná vládní podpora vybraným mediálním subjektům podle nich znamená hrubé porušení pravidel konkurenčního boje. Člen vedení deníku Večer Boris Cekov vyjádřil názor většiny médií jasně: “Vzpamatujte se, ty peníze neuvidíte!” Týdeník Mladina zase shrnul historii neúspěšných pokusů o vydávání (nejen) opozičních deníků a podotkl, že za jejich neúspěch mohl především nezájem čtenářů. Otázkou zůstává, zda by se novým sdělovacím prostředkům dařilo o mnoho lépe. Ve Slovinsku v současnosti funguje šest deníků, kromě tří zpravodajských vychází denně bulvární, sportovní a ekonomické noviny. Žádné z nich nevycházejí s podporou politických stran. V nejbližší době by ke stávajícímu dennímu tisku měly přibýt ještě jeden bulvární titul, deník s regionálním zaměřením a další zpravodajský deník. Zda se budou nová média moci ucházet o podporu ze strany vládního fondu, záleží na několika faktorech. Nejprve by musel vstoupit v platnost nový mediální zákon včetně návrhu sociálnědemokratické strany v nezměněné podobě. Sdělovací prostředky podpořené z peněz fondu by pak musely obstát při posuzování, zda objektivně a vyváženě informují o postojích opozice i vládní koalice tak, jak předpokládá návrh opozičního poslance Tanka.

Hospodářské noviny, 24.7.2003, autor: Michal Lamprecht

×

Rohlík za dvacet haléřů? V Rakovníku ano

Starší článek

Zájem o cesty do Egypta a Maroka rekordní

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: AČRA MK

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více