Šámal: Zpravodajství ČT nebude závodit s Novou

31. 7. 2003 14:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Větší sledovanost zpráv ano, ne však za každou cenu. To je jedna z tezí Zdeňka Šámala, nového ředitele zpravodajství České televize (ČT). Veřejnoprávní zpravodajství totiž podle něho musí mít zákonitě odlišný charakter než zprávy komerčních stanic. Dosavadní zástupce šéfredaktora časopisu Instinkt a dřívější šéfredaktor zpravodajství ČT do funkce nastoupí v pátek.
„Závodit nechci,“ uvedl Šámal v rozhovoru pro ČTK. „Nova dělá infotainment (spojení informací a zábavy) a myslím si, že ho dělá dobře,“ řekl ke skutečnosti, že Události ČT mají zpravidla znatelně nižší sledovanost než Televizní noviny na Nově.
„ČT nemůže nikdy přejít na takové to přímé či strejcovské oslovování, které spoustu diváků chytá za srdce, aniž by si to třeba uvědomovali, jako ‚vaše problémy, vy zaplatíte…‘,“ podotkl Šámal.
Nový ředitel zpravodajství mimo jiné chce, aby hlavní relace pod jeho vedením byla méně závislá na tématech, která se objevují v agenturách a ostatních médiích, než dosud. „Chci, abych dělal v médiu, ke kterému je radost se přihlásit, abychom dělali respektované věci,“ dodal.
Šámal, který byl i zpravodajem ČT v Rusku, šéfredaktorské místo opustil před třemi lety po neshodě s tehdejším vedením. Poté pracoval v časopisu Týden, vystavěl zpravodajský tým slovenské televize TA3 a nakonec přešel do časopisu Instinkt. Své zkušenosti chce po svém návratu využít. „Můj příchod nebude znamenat stoprocentní revoluci, na druhou stranu se ale ví, že jsem ty tři roky nikde venku nepaběrkoval, že jsem o tento návrat nijak neusiloval, takže tam zanesu něco, co jsem v divokém, ale svobodném světě za zdí odkoukal,“ domnívá se Šámal.
Po svém nástupu si Šámal o své vizi nejdříve promluví s nejbližšími podřízenými, tedy šéfredaktory zpravodajství, publicistiky a sportu a se šéfproducentem. Případné personální změny nechce předjímat, nejdříve se seznámí s fungováním jednotlivých úseků. Brzy chce Šámal také ustanovit motivační systém odměňování pro své podřízené. To odpovídá záměru nového generálního ředitele ČT Jiřího Janečka, s nímž prý má společnou vizi řízení zpravodajství i v dalších směrech.
Odejít z posledního zaměstnání, ve kterém byl jinak spokojen, se prý rozhodl kvůli práci, která je mu blízká. ČTK přiznal, že svůj úkol v televizi považuje za výzvu, i když „to slovo nemá rád“. Rozhodně ale nejde hledat do televize zadostiučinění či dodělávat práci, kterou tam před třemi lety nedodělal. „Takovému sebeklamu nepodléhám. Ta televize je někde jinde, já jsem někde jinde,“ podotkl.
Nastoupit do ČT se rozhodl během jedné noci. Když večer dostal nabídku od Janečka, promluvil si s manželkou, zahrál si počítačovou hru a šel spát. „Ráno jsem se probudil, vyčistil si zuby a zavolal Janečkovi, že to beru,“ uzavřel Šámal.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.