Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

S TV reklamou pro děti spokojena třetina matek

Redakce MAM22. 7. 2003

S televizní reklamou cílenou na děti ve školním věku je spíše spokojena necelá třetina maminek, jedno procento je výrazně spokojeno. Reklama pro děti se naopak nelíbí čtvrtině maminek. Téměř polovina žen není s reklamou pro děti ani spokojena ani nespokojena. Vyplynulo to z výzkumu Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a MOSPRA – České společnosti pro propagaci a public relations. Výsledky zveřejnila Asociace komunikačních agentur.
Výzkum Názory maminek školních dětí na reklamu zahrnul 1163 úplných vyplněných dotazníků, z toho 579 respondentek mělo dítě na prvním stupni základní školy a v šesté až deváté třídě 584. Největší počet maminek byl ze Zlína, dále pocházely z Prahy a jiných českých a moravských měst.
Televizní reklama pro děti by měla být podle dotázaných maminek nápaditá, veselá a vlídná, s výchovným a vzdělávacím akcentem, pravdivá a bez agresivních prvků. Tomáš Přenosil z Dětského krizového centra však varuje, že reklama nemůže být nikdy zcela pravdivá. I když nebývá lživá, skutečnost vždy upravuje, což dítě nemusí rozeznat. “Děti jsou mnohem více manipulovatelné než dospělí,” podotkl Přenosil s tím, že zejména menší děti nevnímají komerční účel reklamy.
Výzkum ukázal, že podle 83 procent maminek školáci dokáží rozlišit reklamu od ostatních pořadů. “To určitě dokážou, ale to neznamená, že by se reklamou nenechali manipulovat,” uvedl Přenosil. Větší odolnost pak dítě podle něj získává teprve s postupujícími životními a školními zkušenostmi.
Vliv reklamy na děti vypozorovaly i maminky. Téměř polovina si myslí, že jejich děti si v posledních dvou měsících koupily nějaký výrobek pod vlivem reklamy. Především to byly sladkosti a nápoje.
Bránit před přílišným vlivem reklamy by rodiče měli děti regulováním času stráveného u televize a vypěstováním si rovnocenného partnerského vztahu se svými potomky, uvedl Přenosil. O reklamě by rodiče měli s dětmi diskutovat, vysvětlit jim, že ani neinzerované výrobky nemusí být horší, učit je, že není možné mít všechno. A případné “ústupky” dělat za odměnu.
Jednoznačně by ale rodiče neměli touhy dětí řešit až u regálu v supermarketu, dodal. Tam totiž už dospělý nemůže bez předchozí “přípravy” souboj vyhrát. Buď bude pro okolí “zlý” rodič, když vehementně a někdy až agresivně se dožadujícímu dítěti odmítne koupit vytoužený výrobek, nebo potomkovi ustoupí, a tím prohraje jednu z výchovných bitev, uzavřel Přenosil.
-čtk-

×

Ota Černý pověřen řízením zpravodajství ČT

Starší článek

Panenku Barbie nahradí džínová Tika

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Creative Commons (CO)

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více