Rohlík za dvacet haléřů? V Rakovníku ano
Čeští zákazníci si na některých místech v zemi mohou nyní koupit rohlík za dvacet haléřů, tedy ještě o desetník levněji, než kolik běžně stál za minulého režimu. V Rakovníku ho včera v rámci týdenní slevy nabízela prodejna Plus-Discount z německé sítě diskontních prodejen Tengelmann.
“Dvacet haléřů představuje v rohlíku cenu mouky. Výrobní náklady se i bez distribuce přibližují sedmdesáti haléřům. Plus-Discount od nás žádnou slevu nedostal,” uvedl Ivan Flek, ředitel pekáren Odkolek, které prodejci rohlíky dodávají.
Plus-Discount tak na každém rohlíku ztrácí zhruba osmdesát haléřů. Lidé z Tengelmannu ani z Plus-Discount důvody tohoto rozdílu HN neobjasnili.
V Rakovníku byla před třemi týdny otevřena jedna z prvních prodejen německé sítě diskontních obchodů Lidl, které cenově konkuruje právě Plus-Discount. Lidl vstoupil na trh s jediným cílem: mít úplně nejnižší ceny.
“Kroky konkurence zásadně nekomentujeme,” uvedla Dana Berková z firmy Lidl Česká republika. “Nesdělujeme ani naše prodejní ceny a strategii. Mohu pouze říct, že do konce tohoto roku otevřeme několik dalších obchodů,” dodala Berková.
Tuzemská konkurence sleduje počínání prodejen Lidl s obavami, ačkoliv to nikdo nechce otevřeně přiznat. Německý prodejce se zařadil na špici v objemu zadané reklamy v denících. Například v posledním červnovém týdnu, kdy Lidl otevřel první prodejnu, si zaplatil inzerci za devět miliónů korun.
“Lidl? Bez komentáře,” řekl jednatel Penny Marketu z německé sítě Rewe Pavel Kebísek na otázku, jak reagují na cenovou strategii konkurenčního Lidlu.
Podle Martina Ráže z marketinkové společnosti Incoma Research se reakce konkurentů nedá přesně posoudit. “Plus-Discount zařadil poprvé v tomto roce a dokonce na první stranu svého letáku pivo Blanický rytíř za tři koruny a padesát haléřů. Tedy hned v prvním týdnu, co Lidl přišel s nabídkou piva za dvě koruny sedmdesát,” řekl Ráž.
“Za takovou cenu se pivo nedá vyrobit,” uvedl k tomu šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Penny Market stáhl z propagačního letáku banány ihned poté, co je začal inzerovat Lidl. “Do té doby je měl na první straně,” dodává Ráž.
Lidl nyní například prodává kilogram nektarinek za necelých dvacet korun. Podle jejich italského dovozce se však jejich průměrná cena pohybuje nad jedním eurem za kilogram, což je v tuzemské měně přes třicet korun.
Hospodářské noviny, 24.7.2003, autor: Michal Fialka, Michal Uryč-Gazda
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
