Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rodina Benettonů se pomalu stahuje do ústraní

Redakce MAM25. 7. 2003

Venku přede dveřmi Luciano Benetton ukazuje na kovové ohrazení jezírka a říká: “Vidíte, ty šrouby už jsou rezaté – toho jsem si dlouho nevšiml. Teď jsem to ale zpozoroval a nechám je vyměnit”. S tímto přirovnáním charismatický podnikatel v zahradě Villa Minelli – firemního sídla ze 17. století, vysvětluje, proč se on a jeho rodina stáhnou z běžných obchodů textilního koncernu. “Doposud nemohly vedle mých sourozenců a mě proniknout opravdu silné osobnosti, protože jsme všechny klíčové pozice drželi my,” říká a v jeho očích je vidět záblesk melancholie. A koho to udivuje? Konec konců hraje Luciano ve firmě stejnou roli jako Giorgio u Armaniho či Gianfranco u Ferré. Zkrátka: Rodinní kapitalisté první třídy, jejichž firmy jsou osobně spojovány se svými zakladateli. Bylo to před 40 lety, kdy Luciano a jeho sourozenci Giuliana, Carlo a Gilberto dali dohromady své úspory, aby si koupili starý šicí stroj. Na něm začala Guiliana vyrábět barevné svetry – což byla v 60tých letech revoluce. Luciano pak na roztřeseném kole objížděl obchodníky a nabízel první kreace. Poptávka byla velká, již za dva roky založili Benettonovi vlastní firmu, rozjeli továrnu a bylo tu United Colors. Dvacet let poté byl Benetton vůbec největším textilním koncernem na světě a díky chytrému konceptu – výrobě u třetích firem a odbytem ve franšízovém řetězci, také jednou z nejziskovějších. Dnes se chtějí tvůrci od svého díla odpoutat. Zajisté v tom hraje jistou roli také věk zakladatelů. Podle Benettona to ale byla i špatná rozhodnutí v poslední době, jako například vstup do obchodu se sportovním náčiním. “Když manažeři nefungují, můžete je propustit. Vlastníky ne. Tohoto schématu se chceme vzdát,” říká. V uplynulých týdnech již Luciano a jeho sourozenci opustili své pozice ve vedení oddělení produktů (Giuliana), financí (Gilberto) a výroby (Carlo). Firmu opustí také jeho syn Marco a dvě neteře, kteří pracovali v marketinku. “Jen mě si tu nechali jako rukojmí, abych firmu doprovázel během přechodné doby,” vtipkuje Luciano a upravuje si límeček u fialového trička ze své vlastní firmy. Nadále tak zůstane prezidentem koncernu. Ani v budoucnu by neměl v managementu koncernu, na němž se rodina podílí 69 procenty, pracovat nikdo s příjmením Benetton. Namísto toho firma již na jaře zaměstnala 47letého Silvano Cassana. Nový výkonný ředitel byl v minulosti u koncernu Fiat zodpovědný za finanční služby a je považován za odborníka na odbyt. Casano si přivedl i tým manažerů, který má pro Benettony do podzimu vyvinout novou firemní strategii. Jde tedy o racionální rozhodování, Signor Luciano? “Ale prosím vás, ve hře je i egoismus. Po 40 letech práce si chci užívat volna, cestovat a dělat pěkné věci, na něž jsem doposud neměl čas,” přiznává šéf rodinné firmy Benettonů.

Hospodářské noviny, 25.7.2003, autor: Marcello Berni, Handelsblatt

×

Poláci dávají přednost pivu před tvrdým alkoholem

Starší článek

Mick Jagger dostává polovinu koncertních zisků

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Asko

Nová prodejna Asko nabídne vylepšený koncept a největší kuchyňské studio

Nová prodejna Asko – Nábytek v Havířově otevře 29. května a kromě inspirace zákazníkům nabídne i poradenství ohledně vybavení domácnosti a největší…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202120. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více