Britská zpravodajská a informační společnost Reuters Group měla v prvním pololetí hrubý zisk 87 milionů liber. To je v přepočtu asi 138 milionů dolarů a zásadní zlepšení proti stejnému období loni, kdy měl podnik ztrátu deset milionů liber. Tržby z předplatného se ale snížily zhruba o deset procent.
Reuters je největším poskytovatelem finančních informací na světě, s jehož akciemi se obchoduje na veřejných trzích. Firma až doposud předpokládala, že tržby z předplatného jí letos klesnou o deset až 12 procent, nyní odhad poklesu zpřesnila na 11 procent. Reuters ale pokračuje ve snižování nákladů.
Analytici v průměru předpokládali, že Reuters bude mít během prvního pololetí hrubý zisk asi 42 milionů liber, skutečnost tedy odhady vysoko překonala. Tržby z předplatného v pololetí dosáhly 1,26 miliardy liber a byly v souladu s očekáváním. Provozní marže před náklady na restrukturalizaci činila 14,7 procenta.
Reuters převážnou část tržeb generuje z prodeje předplatného, kdy zákazníci dostávají potřebná data přímo na obrazovku počítače a mohou s nimi hned pracovat. K hlavním odběratelům Reuters patří banky, makléřské společnosti a další finanční instituce. Ty ale v posledních třech letech kvůli propadu trhů odběr služeb omezovaly a Reuters to pocítil na zhoršení výkonnosti.
Akcie společnosti Reuters se na vrcholu tzv. „technologické bubliny“ v březnu 2000 prodávaly až za 17 liber, od té doby však výrazně klesly a letos v březnu se dostaly na nejnižší úroveň za posledních 17 let kolem 95,25 pence. Od té doby už se však cena akcií více než zdvojnásobila, protože s rostoucími kurzy akcií na burzách se vracejí i zákazníci a požadují odběr služeb.
Asi z jedné čtvrtiny se na tržbách firmy podílejí investiční banky. Ty v posledních třech letech propustily více než 100.000 lidí a nemalou měrou přispěly k problémům společnosti Reuters. V poslední době se ale situace zlepšuje. Hlavním rivalem podniku je americká společnost Bloomberg.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).