Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reuters: BBC stvrdila nezávislost

Redakce MAM14. 7. 2003

Britská rozhlasová a televizní stanice BBC může oprávněně tvrdit, že v roztržce s vládou Tonyho Blaira kvůli zpravodajství o iráckém konfliktu uhájila svou nezávislost. Je tu ale i druhá strana mince: musí se vyrovnat s tlakem na zachování svého pověsti jako jednoho z nejvěrohodnějších světových médií, napsala agentura Reuters.
BBC, která se pyšní svou přesností, objektivitou a celkově vysokým standardem, však na tuto pověst při neshodách s vládou obrátila pozornost veřejnosti a vyvolala otázky o pravidlech, jimiž se řídí.
V jádru celého sporu je zpráva BBC obviňující vládu a jednoho z hlavních Blairových poradců Alistaira Cambella, že v zájmu propagandy “přibarvila” kontroverzní dokument o iráckých zbraních hromadného ničení. Parlamentní vyšetřovací výbor před týdnem premiéra očistil od nařčení, že by záměrně manipuloval se špionážními informacemi, ale dal současně zbraně do ruky oběma stranám. BBC se nadále odmítá vládě omluvit a tvrdí, že se u incidentu nechce zdržovat a jít dál.
“Co se týče nezávislosti, vyšla z toho BBC velmi dobře. Ale pokud jde o zpravodajské metody, to je o něco horší… Domnívám se, že bude třeba nějakým způsobem podpořit důvěru ve značku BBC,” říká Jamie Cowling, vědecký pracovník Ústavu pro výzkum veřejnoprávní politiky.
Hádka s vládou přišla pro veřejnoprávní BBC v klíčové době, právě v momentě zahájení diskuse o jejím dalším směřování. “Královská charta”, jíž se BBC řídí, se bude novelizovat a rozpočet stanice se pravděpodobně stane předmětem vášnivých debat.
Zatímco někteří pozorovatelé soudí, že Blairova vláda si v rozmíšce s BBC utržila ostudu, jiní mají za to, že by se stanice neměla bránit kritice a že metody novinářů BBC nejsou nedotknutelné. BBC tvrdí, že má vyšší standard než ostatní, takže by se ho měla držet, nabádá Lance Price, bývalý dopisovatel BBC a zároveň bývalý komunikační ředitel britské Labouristické strany.
Hašteření s politiky není v dějinách BBC nic nového, neboť jednotlivé vlády přirozeně očekávaly od veřejnoprávní instituce, na níž dohlíží Rada guvernérů jmenovaných královnou a schvalovaných parlamentem, loajalitu. Ale nedávný otevřený střet obě strany překvapil.
Pozorovatelé se domnívají, že pokud by si veřejnost měla vybrat, komu věří víc, pravděpodobně by se postavila na stranu BBC. Výzkum veřejného mínění v deníku The Times ukázal, že více než polovina Britů premiérovi nevěří.
Přesto se ale od BBC očekává, že přezkoumá své novinářské metody, především z hlediska ověřování zdrojů a podmínek, kdy mohou novináři pracovat jako nezávislí dopisovatelé.
Vláda se aspoň pokusila ujistit BBC, že tato roztržka nijak neovlivní debatu o Královské chartě. Ani jedna ze stran nezůstala neposkvrněna, avšak celá událost patrně nezpůsobí dlouhodobé škody, věří jeden londýnský mediální analytik.
-čtk-

×

Na Slovensku vychází nový časopis Efekt

Starší článek

Na konferenci Info-Com v řeckých Aténách představily firmy Nokia a Telestet služby 3G

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více