Přenosy z bundesligy se vracejí na veřejnoprávní kanál

16. 7. 2003 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vysílání prvoligového fotbalu v Německu se po deseti letech vrací na veřejnoprávní kanál. Bundesligu tak bude od prvního srpna, kdy začne nový ročník, vysílat ARD namísto privátního Sat.1, jenž sobotní večerní souhrn sedmi zápasů přinášel ještě na jaře. Vedení ARD (první německý veřejnoprávní program) usilovalo dlouhé týdny o vysílací práva při jednáních s jejich majitelem, společností Infront. Ta mimo jiné vlastní práva fotbalového mistrovství světa 2006, ale také hokejového šampionátu 2004, který se bude konat v příštím roce v České republice. Ke konečné dohodě došlo až koncem června. Zpráva vzbudila v německých fotbalových kruzích velké pozdvižení. Rozjela se série překvapujících přesunů přenosů mezi velkými společnostmi. Někteří experti dokonce užili výrazu zemětřesení na televizním fotbalovém trhu. Šéfové Sat.1 reagovali okamžitě a zajistili si vysílání Ligy mistrů, která tak zmizí z obrazovek největšího konkurenta RTL. Ani tato stanice však nehodlá zůstat zcela bez fotbalu a jedná o přenosech z Německého poháru, který dosud přenášely veřejnoprávní kanály ARD a ZDF. Pohárové přenosy jsou velice atraktivní, neboť jde o prestižní soutěž, sledovanou milióny fanoušků. Každoroční finále na Olympijském stadiónu v Berlíně bývá týdny dopředu vyprodáno. O čem se zatím jen spekuluje, jsou částky, za které si vysílací práva jednotlivé subjekty pořídily. Shodně tvrdí: bylo to méně, než kolik za ně platil předchůdce. ARD tak za vysílání bundesligy do roku 2006, což obsahuje dva přímé přenosy v sezóně a reportáže ze sedmi sobotních utkání ve stopáži 95 minut, vydá méně než před tím Sat.1. Ten platil podle dostupných informací kolem 80 až 100 miliónů eur ročně. „Ano, ARD zaplatí za vysílání bundesligových shrnutí výrazně méně než Sat.1 a ještě k tomu nabídne vysoce atraktivní program,“ uvedl šéf ARD Jobst Plog a dodal: „Diváky může těšit, že bundesliga nezmizí na placený kanál.“ Za stejných podmínek jako ARD získal sublicenci na zpravodajství za dvou nedělních bundesligových utkání sportovní kanál DSF. Champions League vyšla RTL v uplynulém ročníku na 50 miliónů eur. Sat.1 nyní patnáct miliónů uspoří a k tomu si jeho vedení pojistilo právo výběru zápasu, který bude vysílat. Smlouva trvá do roku 2006 a hovoří také o Magazínu Ligy mistrů, který se bude vysílat jednou týdně. Informace o výši sumy za vysílací práva pro Sat.1 vyvedla z míry informačního ředitele RTL Hanse Mahra. „Je zajímavé, že vysílací skupina kolem insolventního správce zaplatí více, než kolik byla připravena RTL,“ uvedl Mahr. Vše se točí kolem toho, že Sat.1 spadá pod křídla zadluženého Kirchova impéria. Jeho rozpadem nastal ekonomický kolaps v německém fotbale a částky za prodej televizních práv se drasticky snížily, na což doplatily kluby. Nic se nezmění pro majitele předplatného na program stanice Premiere. Ta opět chystá jak přímé přenosy z první německé ligy, tak z Ligy mistrů. Od loňska má tento kanál v nabídce možnost zvolit si libovolný zápas ze všech, které se podle jednotného začátku v Champions league hrají, nebo sledovat takzvanou Konferenz, kde režisér přepojuje ze stadiónu na stadión podle aktuálního dění.

Hospodářské noviny, 16.7.2003, autor: Vít Chalupa

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.