Poradní orgán při APRA chce dbát na profesionalitu PR

25. 7. 2003 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Asociace public relations agentur (APRA) založila poradní orgán, jehož úkolem bude prosazovat profesionalitu a etické standardy v oboru public relations (PR). Tzv. profesní panel tvoří sedm odborníků z různých oblastí, které s PR souvisí. Oznámila to výkonná ředitelka APRA Luďka Raimondová, která je zároveň mluvčí a koordinátorkou panelu.
K založení profesního panelu asociaci inspirovaly četné žádosti o stanoviska ze strany PR agentur k činnosti v oboru. Agentury či PR konzultanti se na asociaci obrací s různými dotazy, například zda se může vyjádřit k požadavku klienta, o jehož etičnosti má agentura pochybnosti a potřebuje klienta o neetičnosti požadavku přesvědčit nezávislým vyjádřením, apod.
Sedmičlenný panel by měl podobné záležitosti diskutovat a vydat obecné doporučení. Výstupy z panelu tak budou mít i poradní charakter pro smírčí komisi při APRA, která řeší stížnosti na členy asociace, nebo pro výkonnou radu APRA. Narozdíl od těchto orgánů APRA se ale profesní panel nebude zabývat pouze záležitostmi bezprostředně se týkajícími členů APRA, ale otázkami v oboru PR jako takovém. Podle Raimondové by měl panel přispět k rozvoji dobré praxe v PR.
Šéfka APRA předpokládá, že na panel se bude obracet především odborná veřejnost, podněty k diskuzi však bude panel přijímat i od laiků. Členové panelu budou také moci do diskuze vnášet také vlastní náměty. Podle Raimondové se například dá očekávat, že se v diskuzi mohou v budoucnu objevit témata jako mediální vzdělávání na školách atd. Členové panelu budou stanoviska komunikovat prostřednictvím emailu a případných setkání. Závěry jejich konzultací budou zveřejněny na internetových stránkách panelu, ty budou součástí webu APRA.
Asi dvakrát do roka by se měl uskutečnit kulatý stůl, jehož se budou účastnit nejen členové panelu, ale také novináři píšící o oboru PR. Na těchto setkáních se budou diskutovat nejzávažnější témata, ke kterým se panel v uplynulých měsících vyjadřoval. Poprvé by se měl kulatý stůl uskutečnit na přelomu srpna a září.
Členské složení panelu by podle Raimondové mělo vytvořit podmínky pro konfrontaci názorů a objektivitu výsledných stanovisek. Členy jsou nezávislý publicista Ivan Hoffman, mediální odborník Jan Jirák z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, mluvčí vlády Anna Stárková, právník Filip Winter z AK Winter a spol., manažer vnějších vztahů Citibank Marek Hlavica, Radek Vítek z CGI Praha a Zdeňka Kuhnová z agentury Impact.
APRA byla založena v roce 1995. Má 16 řádných a 12 přidružených členů. Sdružuje největší hráče českého trhu PR.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.