Podíl na trhu meziročně zlepšily ČT1 a Prima

11. 7. 2003 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V prvním pololetí letošního roku stoupla v meziročním srovnání sledovanost prvního kanálu České televize, kabelových a satelitních televizí a Primy, naopak Nova lehce ztratila a ČT2 ztrácela již výrazněji. Nejsledovanější však nadále s přehledem zůstala Nova.
ČT1 zvýšila podíl na televizním trhu o 1,6 na 22,1 procenta. Prima si polepšila o 0,6 a její průměrný celodenní podíl za 1. pololetí činil 20,2 procenta. Podíl Novy poklesl o 0,8 na 43,5 procenta. ČT2 ztratila z 10,4 na 7,9 procenta. Naopak kabelové a satelitní televize zvedly podíl o 1,1 na 6,4 procenta.
V hlavním vysílacím čase měla ČT1 podíl za prvních letošních šest měsíců 25,9 procenta, což bylo o 3,5 procenta více než loni. Prima získala o O,2 procenta večerního trhu dospělého publika více, když její podíl činil 18,5 procenta. Televize tak ukrojily část podílu Novy, která ztratila 3,2 procenta na 45,3 procenta. Snížil se také podíl ČT2, a to o 1,3 na 6,1 procenta. Kabelové a satelitní televize večer získaly o O,8 procenta trhu více.
Nejvyšší sledovaností jednotlivých pořadů se mohla pochlubit Nova. Úspěch měly tradičně zábavní pořady. V lednu pořad ANNO 2002 vidělo 3,1 milionu lidí, stejně jako lednová Zlatíčka. Na dalších místech se objevily Tyjátr s 2,9 milionu a Všude samá devítka s 2,9 milionu diváků. Ze seriálů byla úspěšná Kobra 11 a z filmů Andělská tvář či Černí baroni. Stabilní vysokou sledovanost mají také Televizní noviny Novy.
První kanál České televize lákal k obrazovkám nejvíce Čechů Četnickými humoreskami, poslední díl série v červnu vidělo více než 2,5 milionu lidí, průměrný počet diváků jednotlivých dílů seriálu se pohyboval kolem 2,3 milionu. K prvnímu kanálu veřejnoprávní televize také lákaly české filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku a Tmavomodrý svět, vidělo je 1,9 a 1,8 milionu lidí. ČT1 vsadila především na český film nebo na tradiční český televizní seriál, shrnula Markéta Luhanová, která je pověřená řízením programu televize.
Divácky nejúspěšnějším pořadem televize Prima v prvním pololetí byl Teletip svatba roku, 21. dubna večer jej vidělo téměř 1,5 milionu lidí. Následoval lednový díl Nikdo není dokonalý s o desítky tisíc nižším počtem diváků. Tento pořad je dlouhodobým vůdcem sledovanosti jednotlivých pořadů Primy. Poctu Václavu Havlovi zhlédlo na začátku února 1,4 milionu lidí. ČT2 si nejvíce diváků získala v květnu, když vysílala finále hokejového mistrovství světa.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.