Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

PNS bude deník Impuls distribuovat od pondělí

Redakce MAM4. 7. 2003

První novinová společnost (PNS) bude od pondělí spoludistribuovat od května vycházející deník Impuls. Sdělili to generální ředitel PNS Radomil Juda a Ivan Kaufmann, vlastník vydavatelství deníku Impuls ČR a spoluvlastník druhé tuzemské distribuční firmy Mediaprint&Kapa. Ta deník od jeho vzniku distribuuje.
PNS však distribuci zahájí jen na základě objednávek, na konečném znění smlouvy se totiž firmy zatím nedohodly. Sporným bodem zůstává konečný seznam míst, kam bude deník rozvážet Mediaprint&Kapa. Firma již požádala PNS, aby nedistribuovala tam, kam již Mediaprint&Kapa noviny rozváží.
To se však PNS nelíbilo, protože podle Judy Mediaprint rozváží tiskoviny na lukrativní místa, jako jsou například obchodní řetězce, zatímco PNS zůstanou méně zisková. O definitivním seznamu míst budou firmy ještě průběžně jednat.
Situaci zkomplikovaly také právní kroky společnosti Londa, která je majitelem vysílací licence rádia Impuls, když na distributora a vydavatele deníku podala návrhy na předběžná soudní opatření. Londa tvrdí, že deník, se kterým nemá nic společného, zneužívá jí vybudované značky. Londa nedávno podala na Impuls ČR a Mediaprint také žalobu, v níž jako zadostiučinění žádá deset milionů korun.
Londa nyní PNS varovala, že pokud se rozhodne Impuls skutečně distribuovat, musely by její právní kroky směřovat i proti PNS.
Dohodě PNS a Impulsu ČR předcházela Kaufmannova stížnost k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na podezření ze zneužití dominantního postavení firmy PNS na trhu. PNS, která nyní ovládá asi 75 procent trhu distribuce, podle něj měla bránit vstupu od května vycházejícího deníku na trh. To ale PNS odmítá. Tvrdí, že dokonce sama jednání o distribuci Impulsu iniciovala. Antimonopolní úřad správní řízení zatím nezahájil.
První neshody na trhu distribuce tisku vznikly koncem loňského roku, kdy vydavatelé řady českých deníků v krátké době po sobě vypověděli distribuční firmě Mediaprint smlouvy a začali své tituly distribuovat přes PNS. Mediaprint se poté obrátil na antimonopolní úřad, který v dubnu rozhodl, že se vydavatelé zakázané kartelové dohody nedopustili. Mediaprint se odvolal.
-čtk-

×

Metallica zůstává čtvrtý týden v čele české hitparády

Starší článek

Šéfem mediální agentury Starcom Zbyněk Gabriel

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Knihobot

Knihobotu pomůže s dalším rozvojem skupina Miton, získala podíl 30 procent

Knižní second-hand Knihobot vznikl před dvěma lety, loni se přes něj už prodalo více než sto tisíc knih. Na příští rok plánuje služba prodat knihy za více…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Red Bull čelí kritice za prohánění formule po Karlově mostě

Společnost RedBull Racing natáčela na Karlově mostě, ale i dalších destinacích v Praze na Hradčanech nebo v okolí kinetické sochy Hlava Franze Kafky. Proti…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Neustále „překvapující“ diskont Action otevře v ČR šestou prodejnu

Prodejce nepotravinového zboží Action otevře 29. dubna svoji v pořadí šestou tuzemskou prodejnu. Nacházet se bude v Pardubicích na adrese Poděbradská 385.
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Dove se snaží vrátit dívkám sebevědomí, bojuje proti retuši

Kosmetická značka Dove společnosti Unilever představila nové video v rámci Dove projektu sebedůvěry. Poukazuje v něm na fenomén retušování selfíček pro…
23. 4. 202123. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více