Odborníci čekají o prázdninách pětinový pokles zájmu o internet

1. 7. 2003 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zájem o brouzdání po internetu o prázdninách poklesne podle odborníků zhruba o pětinu. Pokles počtu návštěvníků tuzemských serverů ze současných 3,2 milionu bude podle Tomáše Urbánka, který má na starosti statistiku iAudit, způsoben hlavně dovolenými, v menší míře pak prázdninami na vysokých školách. Velikost propadu bude záležet na počasí v letních měsících.
„Na druhou stranu lze předpokládat, že o prázdninách dojde k mírnému zvýšení počtu zobrazených stran a délky návštěv na jednoho uživatele,“ dodal Urbánek.
Snížení návštěv očekává i největší tuzemský portál Seznam.cz. „Pokles samozřejmě očekáváme, protože k němu dochází každý rok a je to logické. Počítáme s 20 až 30procentním poklesem návštěvnosti internetu,“ uvedl mluvčí Seznamu Tomáš Fiala.
Nejvíce postižené budou podle Urbánka servery se zaměřením na služby, které jsou ve větší míře používány k zábavě a mimopracovní komunikaci. Naproti tomu méně by mělo být postiženo zpravodajství. Servery zabývající se odpočinkovými aktivitami zase vykazují v prázdninových měsících výrazný nárůst.
Počet návštěvníků českých internetových serverů se v květnu zvýšil o půl procenta na 3,2 milionu lidí. Průměrný uživatel strávil na síti za měsíc necelé tři hodiny a v průměru si prohlédl 161 stran. Historicky nejvíce návštěvníků měly tuzemské servery letos v březnu, kdy na nich surfovalo 3,34 milionu lidí.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.