Na trh vstoupí DVD s krátkou použitelností

23. 7. 2003 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Američtí milovníci filmů na DVD se za pár týdnů dočkají novinky: Na trh se dostanou kazety s krátkou použitelností označované jako EZ-D DVD. Tvůrci nápadu, newyorská firma Flexplay Technologies a dceřiná společnost koncernu Disney – společnost Buena Vista Home Entertainment (BVHE), se tak snaží čelit stále výraznější dominanci půjčoven filmů. Prodej nahrávek totiž vázne, lidí, kteří se spokojí s levnější výpůjčkou snímků naopak přibývá. „EZ-D DVD se budou prodávat za stejnou cenu jako se v půjčovnách poskytuje obyčejný disk,“ napsal list New York Times. Disney se tím chce postavit konkurenci levných půjčoven, jejichž DVD se přirozeně musí vracet. Lákavé je pro diváky i to, že se vyhnou případným pokutám za pozdní vrácení zapůjčeného disku. „Spotřebitelé se dočkají už v srpnu,“ řekl agentuře Reuters šéf Flexplay Alan Blaustein. Od září se má pokus rozšířit na další trhy a o nové filmové tituly. Historicky první film, který mohou zájemci zhlédnout na DVD, bude Mission Impossible s Tomem Cruisem. Konec přehraného disku nastane po 48 hodinách po jeho otevření. Flexplay ho totiž opatřil stříbrnou páskou se speciálním pylykarbonátem, který reaguje s kyslíkem. Pásek je okem a dokonce i laserem nezjistitelný. Aby se disketa nezničila předčasně, opatřili ji výrobci ochranným plastovým obalem. Teprve po jeho otevření začíná působit chemický proces a odpočítává se 48hodinová životnost disku. Ten si mohou zájemci v dané lhůtě promítnout několikrát. Půjčování DVD „kamikadze“ se má stát určitou alternativou vůči nyní nabízeným drahým DVD. „Věříme, že EZ-D DVD se stane synonymem spokojených spotřebitelů,“ řekl šéf Flexplay. Zástupci společnosti Disney jsou přesvědčeni, že jim EZ-D DVD přinese finanční úspěch. „Disney si od EZ-D DVD slibuje, že se z něho stane potencionální zdroj příjmů,“ citoval New York Times úvahy šéfů Disney. Ti se k tomuto kroku rozhodli i přesto, že už v roce 1998 vznikl podobný, leč neúspěšný pokus s DVD. Šance jsou nyní podle vedení firmy příznivější než před lety. Jiná filmová studia – například Paramount, Sony a Warner Brothers – však dosud o novou technologii neprojevila zájem.

Hospodářské noviny, 23.7.2003, autor: Milan Mostýn

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.