MGM stáhlo nabídku na americké zábavní jmění
Filmové studio Metro- Goldwyn-Mayer Inc. se stáhlo z aukce na americké mediální jmění společnosti Vivendi Universal, protože se domnívá, že cena těchto aktiv je příliš vysoká. Počet zájemců o zábavní divizi se tak snížil pouze na čtyři. Informoval o tom generální ředitel MGM Alex Yemenidjian v noci na dnešek.
Podle prohlášení je zábavní jmění Vivendi pro MGM atraktivní. Cena, kterou francouzská mediální společnost očekává, však neodpovídá tomu, na kolik si MGM sama toto jmění ohodnotila. MGM nabídla za podíl 11,5 miliardy USD. Americká zábavní divize Vivendi zahrnuje filmové studio Universal Pictures, kabelovou televizi Sci Fi a tematické parky Universal.
Zdroj blízký nabídkovému řízení nedávno řekl agentuře Reuters, že jakákoli nabídka kolem 11 miliard USD je příliš nízká. Vítěz tendru by mohl být znám již v polovině srpna, dodal zdroj. Podle nedávných zpráv se hodnota divize pohybuje kolem 14 miliardy USD.
Po odchodu MGM zůstávají v boji o divizi čtyři zájemci. Z toho dva podali formální nabídku. Jedním z nich je kabelová televize mediálního magnáta Johna Maloneho Liberty Media a druhým je skupina investorů vedená Edgarem Bronfmanem. Zájem o divizi projevila také NBC, televizní síť firmy General Electric, a mediální gigant Viacom. Podle zdrojů blízkých situaci se o jmění Vivendi zajímá také kabelová televize Comcast.
-čtk-